Karijera Liderstvo Usavršavanje

4 koraka za savladavanje poslovne politike

poslovni dokument

Kada je u pitanju poslovna politika, što je dosadnija to je bolje. Drama koja se odvija oko toga što saradnici i najviši rukovodioci igraju igre, formiraju saveze, uzimaju zasluge, manipulišu, favorizuju ili prave probleme na neki drugi način, može biti interesantna, zabavna, uzbudljiva ili čak zastrašujuća. Sve to zavisi od perspektive posmatranja.

Mnogi menadžeri su vešti političari, bez glume i sumnjivog i čudnog ponašanja. Kreativni lideri uvek biraju realistični pristup upravljanja radnom politikom.

Oni razumeju da oni i kolege treba da upravljaju suprotstavljenim interesima, oskudnim resursima, dvosmislenostima u vlasti, nejasnim pravilima i manjkom informacija.

Politički lukavi lideri rade ove četiri ključne stvari, uporno i promišljeno.

1. Građenje strategijskih mreža

Što se tiče efektivnog korišćenja poslovnih veza, nije važno sa koliko ste ljudi povezani nego je važan kvalitet i različitost mreže vaših poslovnih kontakata.

Ako imate dobre poslovne veze sa pravim ljudima, možete imati sjajne prilike i veći autoritet. Poslovni kontakti mogu pomoći da povežete različite grupe ljudi preko organizacionih, geografskih i funkcionalnih linija. Oni bi trebalo da pomognu da razumete formalne i neformalne strukture kako bi dobili obaveštenja, uvide i podršku kada su potrebni.

Razmotrite veze koje imate i postavite sebi ova pitanja:

  • Koji ljudi, funkcije ili grupe su vaše najjače veze?
  • Koje su vaše slabe ili udaljene veze?
  • Da li su vaše bliske veze ograničene lokacijom ili funkcijom?
  • Ko bi trebalo da je u vašoj mreži, ali nije?
  • Ko zna ljude koje bi vi želeli da znate?

Uz odgovore na ova pitanja možete shvatiti koga da pitate za neka povezivanja da biste imali priliku da se upoznate ili radite sa ključnim ljudima.

poslovna zena u akciji

2. Pročitajte situaciju!

Pametni menadžeri su pažljivi posmatrači. Društvena mudrost je sposobnost da čitate i preduhitrite situacije. Ona dozvoljava da se pripremite i da prilagodite ponašanje prema ljudima i uslovima oko vas.

Jedan način da pojačate svoje posmatračke moći je da obratite pažnju na neverbalna ponašanja ljudi oko vas. Na sledećem poslovnom sastanku pokušajte da shvatite kako se ljudi osećaju dok govore i povodom toga što govore.

Aktivno slušajte! Renomirana hemijska olovka ili vrhunski planer doprineće vašem kredibilitetu.

ljuti šef

3. Odredite šta je prikladno pre nego što uradite nešto.

Ovo je osnovna kontrola impulsa. Ne treba uvek da kažete šta vam je na umu ili da odmah donesete neki zaključak. Ukoliko ste uzdržani (naročito kada stvari ne idu na vašu ruku), veća je verovatnoća da će ljudi biti spokojni oko vas i da ćete dobiti njihovu podršku.

U pitanju je samokontrola. Istraživanja iz neuronauke potvrđuju da mi možemo razvijati i poboljšavati ovu sposobnost.

Obratite pažnju na vaše reakcije ove nedelje. Ko i šta pokreće vaše emocionalne ili impulsivne odgovore? Šta može biti posledica vaših akcija? Šta bi se desilo kada bi prvo sačekali da dobijete jasnu perspektivu, pa zatim odabrali pravi odgovor?

Ako je samokontrola veliki izazov za vas, razmislite o radu sa trenerom (coach) ili mentorom kako bi vam pomogao da identifikujete Ahilovu petu i pronađete načine da savladate slabosti.

4. Ostavite dobar utisak!

Poslovna politika može lako postati manipulacija. Protivotrov za ovo je građenje poverenja. Mudri menadžeri su shvatili da iskrenost u odnosima i zahtevima inspiriše ostale da im veruju i da znaju da mogu da se pouzdaju u njih.

Suprotno, sa manjkom integriteta oslabiće i odnosi, vaš kredibilitet će biti doveden u pitanje i kao posledica toga, smanjiće se i vaš uticaj na ljude.

Učenje upravljanja poslovnom politikom je bitan element razvoja liderstva. Radi se o građenju i ojačavanju veza i odnosa, dobrom poznavanju sopstvene ličnosti, posedovanju dobrog osećaja o tome šta se dešava oko vas i ponašanju na autentičan način.

Kao rezultat, imaćete sve što vam treba kako bi došli do resursa i informacija koje su potrebne za efikasno vođstvo.

Izvor

Igor Tomić

Igor Tomić

Igor Tomić se preko pet godina bavi Online Marketingom, pre svega optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO), Content Marketingom i pisanjem.

Takođe vodi svoj blog na adresi igortomic.net.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!