Karijera

Postanite harizmatičniji uz pomoć ovih 5 stavki

harizmatičnost

Da, harizma pravi razliku. Ona ne čini samo da onog koji je poseduje ljudi više vole. Harizmatični lideri izvući će ono najbolje iz ljudi iz svoje okoline i učiniti da rade svoj posao mnogo bolje.

Istraživanja pokazuju da oni koji prate harizmatične lidere daju bolje rezultate, smatraju da je njihov posao mnogo svrsishodniji i imaju više poverenja u njih, u odnosu na one koji prate efektivne, ali neharizmatične lidere.

Pratioci harizmatičnih lidera postaju vrlo privrženi njihovoj misiji, lakše prave značajne lične žrtve i imaju bolje performanse, čak i van svojih dužnosti i obaveza.

Ovih 5 stvari bi trebalo da imate na umu ukoliko želite da budete harizmatičniji:

1. Glas

Istraživanje koje se bavilo predsedničkim kandidatima u SAD između 1960. i 2000. godine otkrilo je da je u svih 8 izbora koliko ih je u tom periodu bilo, kandidat sa nižim tonom glasa imao veću popularnost.

Možda ne morate zvučati kao Beri Vajt, ali možete poboljšati način na koji govorite.

A evo i kako:harizmatičnost

  • Govorite polako – Zamislite kontrast između nervoznog, piskavog tinejdžera koji govori punom brzinom i usporenog, empatičnog tona sudije koji izriče presudu.
  • Koristite pauze u govoru – Ljudi koji zrače samopouzdanjem često prave pauze dok govore. Oni će pauzirati sekundu ili dve između rečenica ili čak usred rečenice. Ovo stvara utisak da su toliko sigurni u svoje sposobnosti da veruju da ih niko neće prekidati.
  • Spustite intonaciju – Poznato vam je da se ton glasa podigne na kraju postavljenog pitanja? Pročitajte ponovo prethodnu rečenicu naglas i obratite pažnju na to kako glas pri kraju rečenice postaje viši. Sada zamislite sudiju koji govori: Slučaj je zatvoren. Osetite kako intonacija pri kraju rečenice opada. Snižavanjem intonacije glasa na kraju rečenice demonstrira se moć. Kada želite da zvučite samopouzdano, možete da spustite intonaciju, čak i usred rečenice.
  • Obratite pažnju na disanje – Uverite se da dišete duboko stomakom i da udišete i izdišete kroz nos, radije nego na usta. Disanje na usta će činiti da zvučite kao da ste bez daha i delovaćete anksiozno.

Želite da vaš glas deluje toplije? Samo se smešite. Smejanje utiče na naš način govora do te mere da su slušaoci u jednoj studiji mogli identifikovati čak 16 različitih tipova osmeha samo putem slušanja zvuka. Zbog toga se vredi smešiti svaki put prilikom telefoniranja.

2. Vizualizacija čini čuda

Evo dokaza da imaginacija poboljšava harizmu:

Svrha ovog istraživanja je bila da istraži efekte vizualizacije u liderovom harizmatičnom govoru na percepciju slušaoca. Inauguralni govor bivšeg predsednika SAD je bio prepravljen kako bi pre čitanja manje ili više zamišljao te slike. Video zapisi ova dva govora su nasumično bili dodeljeni učesnicima. Posle slušanja tih govora, oni su ih ocenili.

Govor koji je predsednik prethodno vizualizovao je rezultirao visokim ocenama njegove harizme, za razliku od onog koji nije.

3. Doslednost

Istraživanja pokazuju da je doslednost u tonu vrlo uverljiva.

Ljudi koji nisu uzrujani i imaju uglađen pristup ostvariće prirodnu prednost.

doslednostZamuckivanje, duge pauze, ton glasa koji ide dole-gore… Ništa od ovoga ne odaje samopouzdanje. Izbegavajte emocionalnu promenljivost kada nešto prezentujete. Uzak tonski opseg je taj koji odaje visok stepen kontrole i uverljivosti.

Doslednost nečijeg isticanja i tajminga je jasan signal fokusiranog uma koji glatko funkcioniše.

Kada posmatramo pregovore oko plate, pronaći ćemo iste obrasce. Oni koji su dosledniji u njihovim obrascima isticanja su bolji u pregovorima. Ukoliko šef ili novi zaposleni pokazuje slabosti, samim tim će da slabi i pregovarački stav.

Ovaj obrazac deluje i na poslovne izvršioce koji predstavljaju svoje planove. Što su dosledniji u isticanju i ritmu izlaganja, uverljiviji su ostalima. To nije jedina dobit. Ljudi sa većom doslednošću ostavljaju utisak da imaju bolje ideje i bolji prezentacioni stil.

4. Budite pažljivi sa tehnologijom

Uvek stremite ličnim kontaktima. Tehnologija može sputati komunikaciju, zbog nedostatka emocionalnih informacija u izrazu lica i intonaciji.

komunikacija tehnologijaKada smo u interakciji sa drugim ljudima preko tehnologije, komunikacioni kanali nemaju izraze lica, gestove i smeh, što nesvesno kod nas simulira emocionalnu zaslepljenost.

Ova lekcija je dvostruka. Prvo, određene društvene okolnosti (naročito one koje uključuju virtuelnu komunikaciju) mogu veštački izazvati smeh koji bi bio izazvan prilikom susreta licem u lice na drugačiji način. Drugo, društvena interakcija bez smeha proizvodi hemijske procese u mozgu koji utiču i na utisak razmene – na njenu emocionalnu boju, pa i na trag sećanja koje ta razmena ostavlja u našem pamćenju.

Stavljanje smajlija u mejl kao dodatak nedostatku verbalne intonacije pomaže prenošenju emocija kada želimo da budemo duhoviti. Međutim, zbog toga što je primalac poruke uglavnom sam kada mejl sa smajlijem čita, verovatno se neće smejati glasno i taj potisnut smeh će praviti razliku. Sećanje će biti pozitivnije i stoga jače ukoliko se ta osoba smeje.

Previše vremena za kompjuterom definitivno degradira društvene veštine.

5. Još neki saveti

Harizma se može vežbati i ukoliko se fokusirate na sledeće tehnike:

  • Formulisanje kroz metafore i anegdote
  • Demonstriranje moralnih uverenja
  • Deljenje osećanja kolektiva
  • Postavljanje visokih očekivanja
  • Komuniciranje samopouzdanja
  • Korišćenje retoričkih stavki kao što su kontrasti, liste, retorička pitanja zajedno sa neverbalnim taktikama kao što su telesni gestovi, izrazi lica i animirani ton glasa.

Šta mislite: da li se harizma može naučiti? Da li želite nešto da dodate ovom tekstu?

Izvor

Igor Tomić

Igor Tomić

Igor Tomić se preko pet godina bavi Online Marketingom, pre svega optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO), Content Marketingom i pisanjem.

Takođe vodi svoj blog na adresi igortomic.net.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!