Karijera Marketing

Kako da pozicionirate brend firme u svesti potrošača?

Turbulentne i neprestane promene tržišta zahtevaju prilagodljive menadžere, a kada ste na samom početku poslovanja mnogo ćete se teže boriti sa promenama. U čemu je rešenje za početnike u poslovanju? Jednostavno je:  glavni cilj svake nove firme treba da bude pozicioniranje brenda u svesti potrošača.

Izlaženje iz marketinškog mraka slobodno možemo nazvati poduhvatom, jer uspešno promovisanje nove firme je sve samo ne lako, a da bi smo vam pomogli pobrojaćemo esencijalne korake za svako uspešno brendiranje. 

Vizuelni identitet brenda

Logo je vizuelni identitet brenda, i kao takav treba da ga bude praktično svuda. 

Bilbordi, prevozna sredstva, reklamni prostor po gradu, magazini, novine, kancelarijski materijal, uniforme, lepe zastave i internet sajtovi treba da budu oslikani vašim logotipom i reklamnim tekstom koji za cilj ima da ostane upamćen, makar samo u podsvesti ciljne grupe. 

Sveprisutnost vašeg prepoznatljivog obeležja pred očima potrošača učiniće od vas prepoznatljivu firmu, pa se dovijajte na sve načine da uvek budete pred očima ljudi.

Prvi korak je izrada logotipa

Izrada logotipa je posao koji od vas zahteva da angažujte grafičkog dizajnera i da ne štedite novac, jer će upravo logo firme biti prva dodirna tačka vas i vaših potencijalnih potrošača i korisnika, a kasnije rebrendiranje nikako nije preporučljivo iz mnogo razloga. 

Razmislite dobro o svemu što čini jedan logotip primetnim, umesto da birate dizajn prema pukoj estetici. Psihologija je veoma jasna, pre svega po pitanju uticaja boja i geometrijskih oblika na čoveka, pa izučite ovo polje i prikupite sve druge važne informacije pre nego što predočite vašu ideju dizajneru. 

Elementi koji čine jedan vizuelni identitet brenda su korporativni logo, korporativne boje i korporativna tipologija. Krajnji cilj ovog segmenta marketinga je da potrošači prepoznaju i lako identifikuju vašu firmu u moru drugih, da diferenciraju vaš brend u odnosu na ostale, na osnovu spedifičnih karakteristika kojima se kao firma odlikujete. 

Verbalni identitet brenda

Verbalni identitet brenda se razlikuje u samom pristupu ovom elementu korporativne ličnosti. Dok vizuelizacija identiteta firme podrazumeva umeće sklapanja boja i oblika u nešto smisleno što reprezentuje vas, verbalni identitet predstavlja poruke koje šaljete potencijalnim potrošačima – budućim kupcima i klijentima.

U to spada i sam naziv brenda, što je možda najteži deo brendiranja jer se mora povesti računa o mnogo faktora. Prvo, naziv firme treba da asocira na nešto pozitivno. Dobar primer odlično odrađenog verbalnog i vizuelnog identiteta je tehnološki gigant Apple.

Sam naziv u bukvalnom prevodu znači jabuka, voćka koja asocira na zdravlje kada god čujemo njen naziv. Njena vizuelna reprezentacija sada je već svima poznata odgrižena jabuka. 

Takođe treba izbegavati dvosmislene nazive koji se mogu pogrešno protumačiti, kao i nazive teške za izgovor i pamćenje. Naravno, naglasićemo da ova pravila zavise i od samog tržišta na kojem želite da nastupite, ali suština je uvek ista. 

Verbalni identitet možemo okarakterisati kao “jezik kojim brend govori”. Kao i svaka poruka koja se šalje bilo kojim načinom komunikacije, poruka koja će predstaviti vaš brend treba da bude pitka, i prilagođena grupi kojoj je namenjena

Ukoliko pogrešno uradite ove prve korake u pokušaju da probijete svoj brend na ogromnom i okrutnom tržištu, biće vam izuzetno teško kasnije da popravite utisak, a rebrendiranje podrazumeva ulaganje puno vremena, a najčešće i značajne troškove.

Digitalni marketing je preuzeo primat u brendiranju

Osim vizuelnog i verbalnog, firma danas mora da ima i digitalni identitet. Najjednostavnije rečeno, ako niste na internetu, praktično ne postojite

Digitalizacija društva donela je sa sobom tektonske promene i zauvek promenila način na koji funkcionišu reklame, oglasi i promocije. Zato se sada najveći deo budžeta predviđenog za marketing troši na online, internet, iliti digitalni marketing – kako god ga zvali, on danas ima ključnu ulogu. 

Izrada veb sajta je samo početak ulaganja u digitalni marketing. U momentu kada adresa do vaše veb lokacije bude odštampana na vizit karti, ušli ste u proces Google rangiranja koji se nikada ne završava.

Naime, ako se vaša firma bavi poslom koji je isključivo vezan za matično lokalno mesto, onda ne morate previše da brinete o problematici koju nam je, pored ostalog, pružila moderna tehnologija. 

Ali u slučaju da planirate da uzmete deo tržišta cele države ili čitavog sveta za sebe, što je izbor većine poslovnih ljudi, potrebno je angažovati agenciju za digitalni marketing koja će vam dati savete adekvatne za vas i vaš posao.

Optimizacijom sajta za pretraživače možete povećati svoj profit višestruko iz više razloga. Ukoliko zauzmete neke od prvih pozicija na Google-u privućićete veliki broj ljudi na vašu veb lokaciju, i to baš iz one grupe koja na mreži traži baš te određene usluge koje vi nudite putem interneta. 

Prema poslednjim podacima, taj broj iznosi 63.000 pretraga u sekundi svakoga dana

Potrebno je naglasiti da je za pozicioniranje brenda u svesti potrošača neophodno vreme. Zbog same prirode marketinga, jednostavno nije moguće izvesti ovako brendiranje na brzinu koliko god vi to želeli, već isključivo kontinuiranim radom. Budite strpljivi, radite marljivo, razmišljajte u dobrom pravcu i rezultati će neminovano uslediti. 

Alisa

Alisa

Postoji ili evolucija ili devolucija. Stagnacija je devolucija.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!