Prodaja Trend

Kako promovisati novu knjigu?

Kako promovisati knjigu

Dočekali ste! Izašla vam je knjiga. Zagledate je, prelistavate, radujete se. Pozivi stižu, svi vam čestitaju, ali – da li možete da odahnete? Pa, ne. Na red dolazi nimalo lak deo – promocija.

Kako da je promovišete na pravi način bez oslanjanja samo na izdavačku kuću koja stoji iza vas? Ako iza vas uopšte neko stoji…

Mnogi pisci greše u tome što misle da je isključivo izdavačev posao da se bavi marketing-promocijom njihove knjige i da s tim ne treba da imaju ništa. Izdavačka kuća koja je prihvatila vaš rukopis će, u zavisnosti od mogućnosti, uraditi sve da knjiga dođe do što većeg broja čitalaca, jer svaki novi tiraž je na obostranu radost.

Sve je stvar dogovora i ugovora, prisutnosti izdavača u medijima, na društvenim mrežama i internetu uopšte, a naročito budžeta planiranog za promociju vaše knjige. U skladu s tim, biće vam obezbeđena reklama, gostovanja u medijima, intervjui, predstavljanje knjige novinarima i čitaocima na nekom lepom mestu…

Dok traje vaših pet minuta, maksimalno sarađujte sa urednikom.

To ne znači da telefon treba da mu se usija od vaših poziva, niti da opsedate redakciju. To su ljudi sa velikim iskustvom i nimalo vremena za gubljenje, pa budite konstruktivni i dajte svoje predloge u vezi sa promocijom.

A kada se korice sasvim ohlade, i bilo da iza vas neko stoji ili ste samostalni izdavač, uzmite stvar u svoje ruke.

Za početak:

  • Napravite nekoliko svojih profesionalnih fotografija
  • Imajte sređenu biografiju u pdf formatu
  • Osmislite kako će izgledati vaš potpis u mejlovima, na forumima i svuda gde ćete se pojavljivati na internetu. Potpis može biti linkovan i da vodi do stranice na sajtu izdavača gde se može kupiti knjiga, ili do vašeg bloga. Pomenute adrese možete ostaviti i ispod običnog potpisa.

Kako definisati personu

Koja grupa ljudi je vaša publika i kako doći do njih?

Definišite vašu „personu“ u marketinškom smislu reči. Kako izgleda osoba kojoj treba vaša knjiga? Šta dobija? Zabavu, naučiće nešto, rešiće neki problem? Čitaoci žele da znaju za kakvo će iskustvo biti bogatiji, zbog čega da vas čitaju, a odgovori na ova pitanja pomoći će da ih pronađete.

Usmerite se na ljude koje zanima oblast kojom se bavite, odnosno tema koju obrađujete u knjizi.

Dobar dizajn korica, upečatljiv naslov, urednička recenzija i par blurbova na zadnjim koricama koje su napisali neki od uticajnih ljudi iz književnog sveta

Sve utiče na sud čitalaca.

Dajte svom uredniku predloge u vezi sa tekstom koji će ukratko predstaviti knjigu oflajn i onlajn svetu. Rečenicu-dve koje će uz korice knjige stajati na plakatu, veb baneru, u promo-videu, u oglasu za novine… Odustanite od svojih predloga ako urednik ima bolje rešenje. Taj tekst je i te kako važan deo kampanje.

Zatražite od svog izdavača sliku korice u većoj rezoluciji. SEO optimizacija slika za pretraživače je obavezna, nekoliko prvih strana u PDF formatu, opis knjige, kao i sve ostale podatke o knjizi – format, broj strana, povez. Ukoliko primetite da na nekom od sajtova distributera knjiga nema slike korice, ili podaci o vašoj knjizi nisu kompletni, pošaljite im sve što nedostaje. Učinićete uslugu i sebi i njima.

Kontakti, kontakti…

Ako ne vi, neke od novinara poznaju vaši prijatelji, ili prijatelji vaših prijatelja. Primerak knjige poklonite onima koji bi mogli da vas pozovu na intervju, gostovanje. A onda,čitajte delove iz knjige, ispričajte priču – zašto ste je napisali, šta vas je motivisalo, inspirisalo…

Pratite blogove i web portale koji se bave kulturom, pronađite način da dobijete recenziju.

Učestvujte u diskusijama na blogovima, forumima. Dajte savet, ponudite pomoć neafirmisanim piscima.

Nonfiction literatura

Ako se bavite nonfiction literaturom, povežite se sa ljudima iz svoje oblasti. Održite besplatno predavanje, radionicu, prezentaciju. Ne čuvajte među koricama knjige svoje ideje i savete. Podelite deo toga da bi neko poželeo da pročita sve.

Samoobrazovanje-4

Zašto treba da imate blog i/ili Facebook stranicu?

Ako vas nema na internetu, kao da vas nema nigde.

Napravite samo stranicu na Facebook-u ili, još bolje, i blog na koji ćete upućivati sa Facebook-a.

Na ovaj način možete svakodnevno da komunicirate sa čitaocima i ljudima iz svoje branše, najavljujete gostovanja, objavljujete delove iz knjige, recenzije, intervjue, fotografije…

Ljudi će hteti da zavire u vaš život, i zato – osim što ćete pisati o svojoj knjizi – pišite o sebi. Ko ste kada niste pisac, šta čitate, gledate, slušate, koje sajtove posećujete, šta vas inspiriše… Blog može da bude i vaš dnevnik. Bukvalno.

Komentari koje će čitaoci ostavljati mnogo će vam značiti, a svi vole da ih čitaju jer su autentični.

Vođenje stranice može da bude veoma zanimljivo, a nije komplikovano da se nauči. Ima toliko tutorijala i kurseva. Facebook nudi i besplatan kurs na engleskom – Blueprint.

uspesna zena na poslu

 

Dodatni saveti:

– Razmišljajte o tome gde se okupljaju pisci
– Pričajte sa knjižarima, bibliotekarima, izdavačima
– Napravite svoj plan za predstojeći Sajam knjiga
– Na kom još sajmu ili manifestaciji vaša knjiga može da bude zanimljiva (sajam turizma, obrazovanja), odnosno koja su glavna dešavanja u oblasti koja je u korelaciji sa vašom knjigom
Definišite autoritete koji bi voleli da pročitaju vašu knjigu i čije mišljenje bi vam značilo, rodiće se ideje kako da dođete do njih
– Koji hobiji su u korelaciji sa vašom knjigom i gde se ti hobisti okupljaju
U kojoj instituciji biste voleli da održite prezentaciju knjige?
– Ko vam je konkurencija i šta radi? Da li postoje bolje knjige u vašoj oblasti?

Još saveta

Još dodatnih saveta:

Revidirajte svoje cene u smislu još jedne nove analize, akcija uvek može da bude dobra ideja
– Saznajte preko kojih reči su surferi došli do vaše knjige na Google-u
– Razmislite o ključnim rečima koje mogu prodati vašu knjigu na Adwords-u
– Razmislite o sajtovima gde se može sprovesti Display Adwords kampanja
– Naučite nešto o inteligentnom remarketingu
– Uz koji proizvod vaša knjiga može da bude upsell? Kojim proizvodima vaša knjiga može da bude upsell?
– Zavucite se u Native Advertising kroz nečiju e-mail listu
– Razmišljajte o regionalnoj blogosferi, blog intervjuima, gostujućim postovima, komentarima
Influence marketing je veoma efikasan. Da li znate da u Srbiji postoje ljudi koji na svom Youtube kanalu imaju preko 100.000 subscriber-a?
Razmišljajte o Affiliate prodaji. Postoje i domaći servisi koji rade provizionu prodaju.
– Ko može da vam bude partner u promociji knjige?
– Vodite dnevnik aktivnosti i dozvolite stručnjacima za prodaju da zavire u njega
– Trudite se da što pažljivije merite i pratite rezultate, već smo pisali o Udemy kursevima

Skoro sve od pomenutog možete da primenite i ako ste samostalni izdavač ili ste se odlučili samo za elektronsko izdanje svoje knjige.

Pobegnite od klišea u razmišljanju i budite uporni. Hakujte tržište, smislite nešto novo. Niko vašu knjigu ne može promovisati bolje od vas.

Ako imate još neku ideju, podelite je sa nama kroz komentare, jer suštinsko znanje je ono koje se množi deljenjem, reče jedan moj kolega.

Jelena Dimitrov

Jelena Dimitrov

Diplomirala na V spratu novije zgrade Filološkog. Piše i lektoriše. Radni sto joj je u Laguni. Nekad ne zna kuda tačno, ali ide. Bira društvo i ne želi sve da zna.

komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Najava

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!