Kupovina preko interneta je postala multimilijarderski izvor prihoda, a da ne spominjemo da je kompletno promenila put kupovine i svest potrošača.
Koji prodavac ne bi želeo deo tog rastućeg kolača?
Ovde digitalni marketing dolazi do izražaja. Zato svaka uspešna online marketing strategija počinje sa razumevanjem različitih potrošačkih obrazaca i preferencija tokom internet kupovine.
Evo kakve su navike jednog modernog kupca i koja su predviđanja ovog rastućeg trenda:
1. Predviđa se da će online maloprodaja rasti do 370 milijardi $ u 2017. godini. U 2012. prihod od prodaje putem interneta je iznosio 231 milijardi $.
2. Potrošači koji imaju od 25 do 34 godina najviše upotrebljavaju smart telefone. Dok se fizički nalaze u prodavnicama oni upoređuju cene, čitaju ocene, kupuju proizvode i angažuju se sa brendovima na društvenim mrežama.
3. 72% pripadnika mlađe generacije koji su se rodili oko 2000-te prvo će istražiti opcije, pa i kupiti proizvod, pre nego što dođu u prodavnicu ili tržni centar.
4. Blizu 50% iste te generacije kaže da redovno pretražuju stvari koje ne planiraju da kupe. Samo 36% njih će kupiti stvari koje smatraju neophodnim, od kojih će 1/3 biti spremna da plati punu cenu.
5. Prihod od online maloprodaje ima stopu rasta 11% iz godine u godinu. U prvom kvartalu 2014. godine se beleži rast online narudžbi do 13%, upoređujući sa istim kvartalom prethodne godine.
6. U prvom kvartalu 2014. godine, prihod od maloprodaje obavljene putem mobilnih uređaja je išao i do 35% prošlogodišnjeg prihoda u prvom kvartalu. Putem mobilnog saobraćaja se obavilo 13,7% svih narudžbi preko interneta u prvom kvartalu 2013. godine, upoređujući sa 18,5% tokom prvog kvartala 2014.
7. Potrošači iznad 50 godina predstavljaju najveću izbornu jedinicu web-a, koja obuhvata 1/3 ukupnih 195,3 miliona korisnika interneta u USA.
8. 2/3 Amerikanaca preko 50 godina kupuje online.
9. Više od 3/4 od 57,499 odraslih ispitanika u USA naručuju proizvode ili uslugu online. Odrasli od 25 do 34 godine (Generacija Y) će najverovatnije isto to da urade, a oni od 33 do 46 godina (Generacija X) najviše troše.
10. Sa prosekom od potrošenih 561 $, generacija X troši online oko 15% više nego generacija Y (489$), i oko 25% više od prosečnog odraslog online korisnika (449 $).
11. Sve u svemu, zadovoljstvo sa online kupovinom je visoko – čak 83%. Pada ispod 50% kada kupci nisu pitani o fleksibilnosti da odaberu datum isporuke, kada nemaju mogućnost da biraju vreme u danu za isporuku ili plaćanje i fleksibilnost da preusmere pakete,…
12. Zaista, današnji online kupci traže različite opcije fleksibilnosti od prodavca. 62% njih želi da kupi stvari online i da ih promeni u prodavnici, dok 44% njih želi da ima mogućnost da kupi online i da pokupi njihov predmet u prodavnici.
13. Online kupovina dostiže prodaju i do 2,29 milijardi $ prilikom Cyber ponedeljka.
14. Digitalna interakcija utiče na 36 centi svakog potrošenog dolara u maloprodajnoj radnji ili ukupno približno 1,1 triliona $.
15. 84% posetilaca u nekoj prodavnici koristi mobilne uređaje pre ili tokom kupovine. 22% potrošača troši više zbog korišćenja interneta, a čak preko pola ovih kupaca je prijavilo da su potrošili barem 25 % više nego što su naumili. 75% učesnika je odgovorilo da je informacija o proizvodu pronađena na društvenim kanalima uticala na njihovo ponašanje tokom kupovine i povećala lojalnost ka brendu.
Kakve su tvoje navike prilikom kupovine? Da li su se promenile u poslednjih nekoliko meseci ili godina zbog društvenih mreža i uopšte korišćenja interneta?
Izvor: http://www.cmo.com/articles/2014/5/6/Mind_Blowing_Stats_Online_Shopping.html
Zanimljiv tekst. Svaka cast.
Hvala Darjane 🙂