Intervju Marketing

Korisni alati za digitalne marketare

Postoji verovatno bezbroj alata na tržištu koji se mogu koristiti u različite svrhe u digitalnom marketingu. U ovom tekstu ću vam otkriti neke od alata koje ja najčešće koristim i koji mi pomažu da posao završim brže i efikasnije 📈

Većina ovih alata je besplatna i odlično radi posao.

Alati za pisanje sadržaja

Ovi alati su korisni za pisanje bilo kakvog sadržaja na internetu, a posebno blog postova.

  • Google Translate – Svi naravno znate za njega. Koristim ga da proverim neke reči za koje nisam sigurna kada pišem tekstove na engleskom jeziku. Besplatno.
  • Grammarly – Odličan tool koji koristim da proverim da li mi je tekst koji sam napisala na engleskom gramatički ispravan i u duhu jezika. Verzija koju ja koristim je besplatna. Ako pišete na srpskom tu je https://kakosepise.com/

tekst koji sam napisala na engleskom gramatički ispravan

  • Thesaurus – Ako želite da nađete sinonim za neku reč na engleskom jeziku. Npr. ako ste upotrebili ste reč “however” više puta, pa želite da je zamenite nekom drugom, ovaj tool će vam predložiti sinonime. Besplatno.

Slika-2

  • Plagiarism checker – Kada želite da proverite da li je neki sadržaj 100% originalan. Pretpostavljam da znate da tekstovi koje objavljujete treba da budu potpuno originalni (nikako kopirani, jer Google to kažnjava). Besplatno.
  • Buffer – Alat za zakazivanje postova na društvenim mrežama. Imate free opciju za tri društvene mreže, za dodatne se plaća. S obzirom da nemam vremena da objavljujem svaki dan postove na svim društvenim mrežama na kojima sam prisutna, obično ponedeljkom pišem sadržaj za postove i zakazujem ih za celu nedelju.

Slika-3

  • BuzzSumo – Nekad ga koristim da vidim koji su najšerovaniji članci na teme na koje planiram da napišem blog post. Na taj način mogu da analiziram te članke i vidim zašto su bili viralni i potrudim se da i ja napravim jedan takav. Besplatan je za određeni broj pokušaja.
  • AnswerThePublic – kada unesete ključnu reč koju planirate da stavite u naslov teksta, možete proveriti šta sve ljudi kucaju u guglu vezano za tu ključnu reč. Na taj način dobijate ideje o čemu sve možete pisati u tekstu. Besplatno.
  • WordCounter – Kada pišete neki blog post i već imate predefinisan broj reči ili karaktera koje treba da ispunite. Ovaj alat služi da proverite koliko reči ili karaktera ima vaš blog post. Beslatno.
  • Canva – Za sve one koji nisu dizajneri, a imaju potrebu da prave razne vizuale za društvene mreže. Ja sam uz pomoć ovog alata pravila neke od vizuala koje sam posle puštala kao reklame na FB i IG. Ima besplatna verzija.

  • Snov.io – Koristim ga za slanje svog newsletter. Takođe mi daje statistike ko je šta čitao, da li je kliknuo na link itd. Plaća se.

Slika-5

Ako vas zanima content writing i želite da se usavršavate na ovom polju, bacite pogled na ovu obuku “Kako pisati sadržaj koji privlači pažnju i prodaje”.

Alati za SEO

  • Ahrefs – definitivno najbolji i najsveobuhvatniji alat za SEO. Pomoću ovog alata možete proveriti domen rejtinge sajtova, analizirati linkove, ključne reči, konkurenciju, pronalaziti brand mention-e itd. Koristila sam i Semrush, ali definitivno više volim Ahrefs. Plaća se.

Ahref alat za linkove

  • Yoast – alat koji vam pomaže u optimizaciji vašeg sajta. Daje vam savete i predloge šta da poboljšate kada napišete tekst – da li imate dovoljan broj ključnih reči, alt tekst za slike, meta tagove, interne i eksterne linkove itd. Besplatno.

Koristan wor[ress SEO plugin Yoast

  • Ubersuggest – za analizu ključnih reči pre nego što krenete da pišete neki blog post. Besplatno.
  • Google Search Console – Daje vam analizu kako Google vidi vas sajt i šta možete da poboljšate.
  • Screaming Frog – alat koji pretražuje URLove na sajtu, njihove HTTP status kodove, naslove i ostale važne elemente za SEO analizu. Ima besplatnu verziju.
  • SeoWebPageAnalyzer – daje kratku seo analizu vašeg sajta i šta možete da poboljšate. Besplatno.
  • Responsivedesignchecker  – Pokazuje vam kako izgleda vaš sajt na različitim uređajima (desktop, tablet, mobilni…) Besplatno.
  • SimilarWeb – analizira sajtove koje unesete. Koliko imaju poseta, sa kojih kanala, u kojim zemljama itd. Besplatno.
  • GTMetrix – analizira brzinu učitavanja stranica na vašem sajtu i daje preporuke kako da poboljšate performanse. Besplatno.

Alati za Outreach

  • Hunter – po mom mišljenju najbolji alat za traženje emejl adresa. Koristim ga kada sam na nekom sajtu da nađem editore ili ljude koji su mi potrebi za outreach. Besplatan za određeni broj pokušaja.

  • Linkedin – Sve ljude koji mi trebaju prvo nađem i istražim na Linkedinu, pa im tek onda šaljem mejl. Linkedin je odlična mreža za pretraživanje i outreach.
  • MixMax – Alat koji koristim da pravim templejte kada radim outreach i koji mi daje podatke da li je mejl otvoren, da li je osoba kliknula na link itd.

Ako vas zanima tema outreach-a odnosno kako da dođete do ljudi koji su vam potrebni i kako da drastično povećate šansu da vam odgovore potvrdno na upite koje šaljete, bacite pogled na ovu obuku “Outreach-Kako da odgovor na vaše upite bude DA

Alati za praćenje analitika

Ono što se ne prati time se ne može ni upravljati. Zato je tu Google Analitika.

Postoji naravno još mngo tulova za praćenje i analiziranje podataka, ali ja najviše koristim Google Analytics. Odličan alat pomoću kojeg proveravam koliko sam imala poseta na sajtu, odakle mi ljudi dolaze, koji blog postovi su mi najčitaniji itd.

To bi bilo to od mene u ovom tekstu. Nadam se da vam je bilo korisno i da ćete isprobati neke od alata iz ovog teksta. Javite mi utiske 🙂

Ako vam se dopada kako pišem i zanima vas biznis i marketing, možete čekirati i moj blog gde pišem o tome.

I naravno, ako vi imate neke alate koji vam štede vreme i spašavaju živote, slobodno pišite u komentarima 🙂

Ljubim vas,

Janja

Janja

Janja

Zdravo, ja sam Janja. Bavim se digitalnim marketingom. Pomažem kompanijama i pojedincima da razviju i implementiraju internet marketing strategije, povećaju bazu korisnika i izgrade svoj brend na Internetu. Pored toga držim edukacije u oblasti digitalnog marketinga i pružam konsultantske usluge firmama.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!