Kako bi uvek bili ispred konkurencije važno je da ocenite slabosti i snage vašeg marketinškog odeljenja. Efektivnost, doseg i kreativnost će se značajno unaprediti ukoliko osmislite dobru strategiju digitalnog marketinga.
U digitalnom marketingu se sve svodi na ovih 5 stavki:
- Postavljanje ciljeva
- Osmišljavanje sjajnih ideja za kampanje
- Savršeno izvršavanje tih sjajnih ideja koje su u skladu sa postavljenim ciljevima
- Pregled performansi
- Analiziranje rezultata i prilagođavanje
Postavljanje ciljeva i preuzimanje inicijative
Sjajna marketing strategija neće pasti sa neba. Za nju je potrebno vreme. Prvo morate da uvidite da li trenutna strategija daje rezultate. Tek nakon toga možete razumeti na čemu treba da radite, a šta je potrebno da zadržite.
Potrebno je da razmislite o trenutnom stanju postojećih i potencijalnih klijenata, proizvoda, itd, pa da na osnovu toga uspostavite ciljeve kompanije. Takođe bi trebalo da odredite koji deo budžeta želite da dodelite različitim projektima ili kampanjama.
Imajte na umu da će biznis rasti ako sve dobro isplanirate. Zato je bitno da budete potpuno sigurni da ste temeljno odradili istraživanje tržišta.
Susret kreativnosti i istraživanja
Sjajne kampanje su mnogo više od samo jednostavnih reklama ili e-mail kupona. Ukoliko mislite da je dovoljno da se oslanjate isključivo na samo jedan pristup, bolje je da ne bacate novac na marketing.
Trebalo bi osmisliti različite kampanje za različite ciljne grupe. Danas je važno imati kompletan marketing nastup na tržištu, što podrazumeva:
- interaktivan sadržaj,
- video materijale,
- mobilne aplikacije,
- SEO
- nove stranice sajtova,
- neizostavan nastup i korisnička podrška na društvenim mrežama (Instagram na primer),
- e-mail marketing,
- SMS i mobilno reklamiranje…
Ukoliko shvatite da u planiranju nedostaje ključna stavka kako bi razumeli klijente, tada bi trebalo da uključite to pitanje u kampanju, pa ćete graditi bazu podataka u hodu.
Postarajte se da prezentujete planove kampanje i prodajnoj organizaciji i call centru (ukoliko postoji), kako bi zaposleni u tim odeljenjima mogli pružiti vredan doprinos kao dodatni članovi tima.
Izvršavanje uz pomoć timskog rada
Imajte na umu da besprekoran rad ne mora da znači gubljenje vremena na sitnicama. Ostanite pri glavnom zadatku i zapamtite da je uvek bolje ne odugovlačiti prilikom izlaska na tržište. Budite verni vašoj viziji i uz pomoć truda uspeh sigurno neće izostati.
Analiziranje
Ukoliko imate dobre analitičke sposobnosti, to će poboljšati efekte trenutnih i sledećih kampanja i unaprediti vašu marketing strategiju. Razmislite o pozitivnim i negativnim ishodima. Važno je da zapamtite da su greške neizostavan deo procesa učenja.
Samo kroz pokušaje i pogreške možete izoštriti vaše sposobnosti i veštine. Uvek će biti neka lekcija koju morate naučiti, a kada je usvojite, bićete mnogo snažniji.
Učenje i usvajanje onoga što je dobro
Koje stvari bi trebalo promeniti sledeći put? Šta je dalo rezultate, a šta nije?
Svi podaci o preformansama se moraju dobro osmotriti. Nakon odgovaranja na ova pitanja, videćete kako vaš put postaje sve jasniji. Naučićete koje su vam jake, a koje slabe strane. Kako bi bili svaki put sve bolji uvek treba da postavljate pitanja, jer je to ključ stalnog napretka.
U ovom finalnom nivou odvojite vremena da bi izgradili kako bolju kampanju tako i bolje marketing odeljenje. Ukoliko pažljivo radite svaki korak ovog procesa, bićete na dobrom putu ka uspehu.
Šta je ono što vašoj digitalnoj marketing strategiji daje dobre rezultate? Da li imate neki savet koji želite sa nama da podelite?
Vaš komentar