Karijera Lični razvoj Usavršavanje

Google Partners Program – učite sa Googlom, besplatno

Google partner logo
Google partner logo

U početku je koštala 50 dolara. Danas je besplatna. Bilo koja od Google sertifikacija jedna je od najboljih stvari koje možete da dodate u svoju radnu biografiju. Sama po sebi, ona vas ne čini ekspertom. Ipak, ako želite da vas bilo ko smatra ekspertom, a bavite se analitikom, PPC oglašavanjem ili zakupom medijskom prostora, Google sertifikacija je nešto što se podrazumeva.

Do Google sertifikacije danas može doći svako, nezavisno da li je zaposlen u velikoj ili maloj kompaniji ili nije zaposlen uopšte. Ima par razloga zbog kojih je čitava ideja Googlea da pokrene ovaj program izuzetna, od samog početka pa do danas:

  • Google na ovaj način motiviše kompanije da sarađuju sa njima nudeći im besplatan sistem edukacije za zaposlene.
  • Poslujući sa kompanijama posredstvom ljudi koji su položili neki od Google ispita, Google je siguran da sa druge strane ima klijenta koji je savršeno upućen u svoj posao i zna kako da ga radi. Štedi se mnogo više vremena nego što je uloženo za pokretanje programa.
  • Iz ugla ljudi željnih znanja, Google partnerski program nije samo ispitni proces koji treba da potvrdi vaše kompetencije, već odličan program edukacije, kroz koji možete naučiti mnogo, mnogo više nego kroz kurseve koji su papreno skupi. Ovo je samoobrazovanje u svom najboljem obliku i maksimalnom dosegu.
  • Google sistem besplatne edukacije za partnere je odlična reklama za Google. Izvolite znanje, izvolite sertifikate, izvolite sasvim jasno obrazloženo šta očekujemo da radite. I čeka vas čist posao. Zašto biste rizikovali sa drugim sistemom oglašavanja?

Šta je tačno Google Partners?

 

Google Partners je nekada bio poznat pod nazivom Google AdWords Certification Program ili samo Google AdWords Certification. Reč je o Googleovom programu koji pojednicima i agencijama specijalizovanim u oblasti AdWordsa i Analyticsa obezbeđuje univerzalno priznate sertifikacije koje garantuju za ekspertizu u datim oblastima.

Još edukativnih klipova možete pogledati na njihovom YouTube kanalu.

Gugl partner program zvanično je prisutan u Srbiji od novembra 2013. godine.

Postoje dve vrste partnerstava/sertifikata. Jedan je za Google Analytics i za njega se polaže samo jedan ispit. Drugi je za Google AdWords i da biste dobili ovu sertifikaciju potrebno je da najpre položite Google Fundamentals ispit, a zatim jedan od pet specijaliovanih ispita.

Birate između:

  • Search Advertising,
  • Display Advertising,
  • Video Advertising,
  • Shopping Advertising,
  • Mobile Advertising

Povod za ovaj program ljudima iz Googlea bila je želja da povećaju broj kompanija koje koriste Google sisteme oglašavanja tako što će stvoriti mrežu eksperata širom sveta koji će posredovati u kupovini reklamnog prostora na najbojli način.

Šta treba da uradite da dobijete Google sertifikat?

 

Najpre kreirajte svoj Google Partners nalog.

Krajnje je jednostavno. Idite na sajt www.google.com/partners i izaberite opciju „Predstavljam agenciju“. Ovo ne znači da morate biti zaista predstavnik neke agencije. Google jednostavno podrazumeva da je ovo program sertifikacije za stručnjake iz agencija. U kasnijim koracima, možete odložiti povezivanje sa agencijom do daljnjeg ili jednostavno do trenutka kada zaista budete radili u nekoj agenciji kojoj će vaša sertifikacija značiti.

Kada izaberete opciju „Predstavljam agenciju“ u nastavku pratite korake iz Uputstva za pravljenje profila. Unesite sve neophodne podatke, prihvatite uslove korišćenja, pristupite materijalima za pripremu ispita.

Zapamtite, čak i da vam sertifikacija nije potrebna, Google materijali za pripremu ispita su trenutno najbolji udžbenik za ovladavanje ovom oblašću. Generalno, ako poslujete u oblasti koja je povezana sa Googleom, najbolji način da ostanete u toku je da pažljivo čitate sve što Google objavljuje na svojim sajtovima, po više puta, pa čak i ona sitna slova.

Dakle, kada imate nalog pristupite materijalima za pripremu ispita. Ako ste već dugo u poslu, oni vam možda neće mnogo značiti, ali je bitno da vidite kako Google koncipira informacije, testove, pitanja. Ako nemate iskustva u radu – čitajte, učite. Google podrazumeva da je ovo test za one koji su već iskusni i već u poslu, ali vam ne brani da se okušate i ako krećete od nule.

Test možete polagati jednom nedeljno, dok ne odgovorite na više od 80% pitanja tačno.

Iako serifikacija koju dobijete nije sama po sebi garant da ste ekspert, ona će biti dovoljan znak da poznajete bitne stvari u vezi sa analitikom i digitalnim marketingom i da želite da učite. A u situaciji da je potražnja za PPC, SEO i Analytics stručnjacima toliko velika danas, i to će biti sasvim dovoljno da vam neko pruži šansu.

Pošto je ovo oblast koja je dinamična i stalno se pojavljuju inovacije, važenje sertifikacije je godinu dana za AdWords i godinu i po dana za Analytics. Sertifikaciju možete povezati na sve svoje naloge na društvenim mrežama i u CV-ju. Ona će verovatno biti vaš najveći adut u nastavku karijere.

Ovo je prirodan trenutak da spomenemo da Google verovatno nikada neće delite SEO sertifikate, zbog toga što ne želi javno da otkriva detalje i trendove rada agloritma sortiranja. Ako u ovom trenutku prevashodno želite ozbiljne porcije SEO znanja, edukaciju morate potražiti na drugom mestu od stručnjaka i agencija koje su bogati iskustvom u ovoj oblasti.

Preporuka je profesionalni SEO kurs za vlasnike online biznisa www.seoexpert.rs/kurs-seo-optimizacije.php.

 

Partnerskim agencijama neophodni su sertifikovani stručnjaci

 

Da bi jedna marketinška agencija bila smatrana Google partnerom, neophodno je da ispuni određene uslove. Pre svega, treba da ima dva sertifikovana Google AdWords stručnjaka, da ima zabeleženu potrošnju u najmanje 60 od poslednjih 90 dana, da je nalog star najmanje 90 dana i da u poslednjih 90 dana ima ostvaren novčani promet od najmanje 10.000 dolara. Takođe, Google pre dodeljivanja statusa partnera agenciji proverava da li se ona služi „najboljim praksama“.

Šta to znači?

To znači da Google želi da primenjujete sve što ste naučili i polaganjem ispita dokazali da znate u vođenju kampanje za svakog klijenta, da sasvim racionalno i efikasno upravljate njegovim budžetom i redovno vršite izmene koje će maksimalno doprineti uspehu kampanje na kojoj radite.

Na ovaj način, Google brine o svom ugledu. Kako je oduvek važio za pouzdanog partnera, želi to i da ostane. Sve ovo su pokazatelji ozbiljnosti agencije što je nagrađeno statusom partnera, nečim što zaista stvara razliku prilikom izbora agencije i poverenja koje će klijent imati u nju.

Samo tokom prošle godine kroz sistem Google oglašavanja prošlo je preko 67 milijardi dolara. Gledano globalno, Google je najveći posredni poslodavac na svetu, i drži stalno otvorena vrata za sve svoje partnere.

Dušan Stojanović

Dušan Stojanović

Dušan Stojanović je diplomirani filolog opšte književnosti i content writer sa višegodišnjim iskustvom. Profesionalizam, kreativnost i odgovornost su osobine koje je imao zadovoljstvo da razvije kroz saradnju sa nekim od najznačajnijih imena domaćeg web prostora. Autor je bloga Kultivišise.rs

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Najava

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!