Trend

VR-All-Art – Iskustvo van granica realnosti

Umetnost nije ono što ti vidiš, već šta nateraš druge da vide.
Edgar Dega

Svet se neprekidno neustrašivo kreće ka nepoznatom i neistraženom, stvarajući bolje uslove za život i otkrivajući nove mogućnosti uz pomoć tehnologije. Nova tehnologija u modernom svetu omogućila je ostvarivanje svih ideja koje jedan kreativni um može da zamisli. Kada čovek, koji je uspešno savladao najnovija tehnološka čuda i poseduje zavidan kreativni potencijal, okupi oko sebe tim ljudi koji dele njegovu viziju i kvalitete, granice poznatog moraju biti pomerene; ono što je bilo nezamislivo pretvara se u realnost, razdaljina više ne predstavlja prepreku, vreme i prostor postaju bezgranični, i svima se otvaraju vrata ka novim prilikama i saradnjama.

Vitomir Jevremović
Vitomir Jevremović

Ovo je i priča o entuzijasti i vizionaru, Vitomiru Jevremoviću, čija namera je da stvori čitav novi svet u umetničkom prostoru. On je osnivač VR-All-Art kompanije i produkcijske kuće Digital Mind, po vokaciji arheolog, sa višedecenijskim iskustvom u IT i biznis sektoru. Razvijao je portfolio u VR, AR, internet i mobilnim aplikacijama, implementirajući nove tehnologije u polju marketinga, industrije zabave, filmske produkcije, kulture i obrazovanja.

Era digitalizacije uveliko traje, ali kako nas razvoj tehnologija svaki dan iznenađuje, i sama digitalizacija postaje sigurna prošlost. Naš pogled mora biti okrenut ka budućnosti, jer budućnost je sada i ona je virtuelna.

Vitomir Jevremović čvrsto veruje u to i kaže:

“Budućnost kulture i umetnosti će biti spoj realnog i virtuelnog, mešavina stvarnosti i iluzije, doživljaja i razmišljanja. Verujem da nas tek čeka revolucija umetničkog stvaranja, kada sprega sa ovom realnošću konačno bude iskidana i sloboda stvaranja pređe u istraživanje nemogućih scenarija i doživljaja, a pod kreativnom kontrolom umetnika.“

Uz svet koji se stalno menja i raste, pronalazeći nove načine da spoji staro i novo, tradiciju i budućnost, VR-All-Art se otisnuo na ovaj ambiciozan put sa jednostavnim ciljem: spajanje umetnosti i tehnologije u cilju stvaranja nečeg magičnog i veličanstvenog.

Rešavanje problema zajednice umetnosti i kulture

VR-All-Art je revolucionarna platforma i novo tržište za umetnike, galerije, muzeje i širu javnost koja služi za izlaganje, istraživanje i kupoprodaju umetničkih dela u virtuelnim i proširenim svetovima.

VR-All-Art postavlja temelje za nesvakidašnju evoluciju umetničkih izložbi, prostora za izlaganje i trgovinu umetničkim delima. To je neograničeni svet u novoj stvarnosti, “metaverzum” galerija i muzejskih prostora bez ograničenja i bez fizičkih granica. Platforma omogućava svima da istražuju umetnička dela i otkrivaju umetnike iz celog sveta gde god se nalazili, i to u bilo kom trenutku.

“Virtuelna stvarnost vam otvara nove horizonte, pomera granice mogućnosti u realnom svetu i ubacuje vas direktno u priču. To su iskustva koja se ne zaboravljaju. To je edukacija publike u 21. veku”, tvrdi Vitomir Jevremović. Takođe, umetnicima pruža novu moć, jer više nisu sputani fizičkim ograničenjima prostora i vremena stvarnog sveta.

Troškovi transporta umetničkih dela i logistike za jednu izložbu u bilo kojoj galeriji u svetu su visoki, što predstavlja jedno od ograničenja za umetnike. Kroz VR-All-Art platformu, uz samo par klikova na mobilnom telefonu, umetnik može da predstavi širokom auditorijumu svoj portfolio. Planiranje izložbi, kao i prekogranični pristup sada su stupili u virtuelno doba gde je sve moguće.

VR-All-Art rešava još jednu prepreku uvođenjem ekstenzija za proširenu stvarnost i mešovitu stvarnost, omogućavajući virtuelno postavljanje umetničkih dela u životni prostor. Ovo daje korisniku jedinstvenu priliku da vidi potencijalne umetnine unutar svog prostora, bilo putem kamere svog mobilnog uređaja kroz VR-All-Art mobilnu aplikaciju, ili pomoću naprednijih holografskih uređaja kao što je Microsoft HoloLens.

VR-All-Art je takođe i prostor za predstavljanje ne samo savremenih umetnika, već i muzeja i galerija kako bi prikazali stare velikane umetnosti ili druge predmete kulturne baštine. Umetnici, galeristi i muzeji, ali i univerziteti, kolekcionari i posetioci, sada mogu lakše da sarađuju i izlažu umetnine, ili istraže ogroman svet umetnosti, bez obzira na njihovu lokaciju ili vremensku zonu.

Tehnologija koja stoji u pozadini i ispred svega

Da bi podstakla i osnažila ovu transformaciju tržišta umetničkih dela, kompanija VR-All-Art uvodi novi blockchain protokol koji se zasniva na međunarodnim CIDOC-CRM standardima, za dokumentaciju kulturnog nasleđa. Registar umetničkih dela koji se bazira na blockchain protokolu donosi nepromenljivost, decentralizaciju i digitalnu istoriju porekla umetnina, čime se  stvara osnovna struktura nužna za stvaranje novog tržišta umetnosti.

Trgovinom opipljivim umetničkim delima iz stvarnog sveta i potpuno digitalnim umetničkim delima na tržištu koncipiranom na blockchain protokolu, umetnost postaje likvidna imovina, što omogućava potpuno novu vrstu ulaganja u nju.

U kontekstu novih tehnologija u modernom svetu vredi spomenuti i Digital Mind, kompaniju koju je Vitomir osnovao 2011. godine sa fokusom na stvaranju inovativnih projekata, najviše u oblasti marketinga, edukacije i industrije zabave. Misija kreativnog tima je istraživanje i proširivanje sveta digitalne komunikacije uz razvijanje projekata po porudžbini klijenata. Godinama unazad, cilj kompanije Digital Mind je kreiranje novih iskustava kao što su virtuelna ili proširena stvarnost, i druge forme inovativnih tehnologija.

“Verujem da će civilizacija imati potpuno nove izazove u periodu produbljenog digitalnog stanja materije koji predstoji, gde će se preispitivati svi postulati ljudske vrste i njenog postojanja, od fizičke forme, pa do religijskih načela. Čeka nas uzbudljiv period u kome će inovacije dotaknuti suštinu našeg smisla”, zaključuje Jevremović.

Ono što izdvaja Digital Mind u moru kompanija sa istom delatnošću je produkcija animiranih filmova. Prvi film ove produkcije, koji je ujedno i prvi srpski animirani film rađen takozvanom gaming engine tehnologijom, je priča koja prethodi bajci Baš Čelik. Imajući u vidu da je to samo uvod u dugometražni animirani film, gledaoci će se upoznati sa junacima, zverima i legendama koje su neodvojivi deo srpskog folklora.

Gaming engine tehnologija omogućava da se montaža i režija rade u realnom vremenu, a takođe se koristi i tehnologija snimanja pokreta lica i tela glumaca. Baš Čelik kanališe estetiku crtanog filma, i podržan je od strane Filmskog centra Srbije. Premijera kratkometražnog filma se može očekivati na proleće 2019.

Alisa

Postoji ili evolucija ili devolucija. Stagnacija je devolucija.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Ovo vredi znati o ishrani

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!