Prodaja

Online prodaja u 14 korisnih saveta

Uspeh internet prodavnice je poput uspeha u svakoj drugoj vrsti poslovanja – izgradnja efikasne online prodavnice zahteva disciplinu, odlučnost, marljivost i pažljivo planiranje.

Ukoliko ste početnik i želite da krenete sa online prodajom, vaša prva prodaja je simbolična i dok dođete do nje može proći dosta vremena.

Završetak vaše prve prodaje zvuči dovoljno privlačno, ali optimizam i sigurnost koju donosi mogu ga učiniti najvećom prekretnicom u životu vašeg poslovanja i online prodaje.

Međutim, nemojte da dozvolite da vas jednostavni koncept prve prodaje dovede u zabludu. Dobijanje tog prvog kupca ponekad može biti duga i naporna bitka.

Pre izrade web stranice

Evo nekoliko saveta koje bi trebalo da preduzmete pre nego što izradite web stranicu za svoju online prodavnicu:

Pre svega, treba da istražite koja roba i šta se najbolje prodaje preko interneta. Na osnovu toga ste izaberite i vaše proizvode koje ćete prodavati na internet prodavnici.

Razmislite koji je način plaćanja najbolji i koja je opcija najprihvatljivija za vaš proizvod koji želite da prodajete. Postavite račun tako da vaša online prodaja može sigurno obraditi sve kreditne kartice i druge transakcije. Uverite se da vaš račun može prihvatiti kreditne kartice, kao i druge načine plaćanja.

Izgradite svoju online prodaju ili sarađujte sa profesionalnim web dizajnerom kako biste dizajnirali web stranicu za e-trgovinu koja je jednostavna za korisnike. Posebno se potrudite oko korisničkog interfesja.

Mailing lista je veoma važna i korist je veoma velika. Kada god imate nek nov proizvod, promociju ili bilo koju novinu, obavestite veliki broj ljudi o svojim aktivnostima.

Pratite uspeh i efikasnost napora u web marketingu kroz analitiku praćenjem posebnih kodova koji razlikuju svaku promociju. Na taj način možete odrediti koje su promocije bile najefikasnje. Ne umete sami i deluje kompleksno? Zaposlite nekog stručnog. Isplatiće se!

Pogledajte šta funkcioniše u vašoj online prodaji i pogledajte šta ne funkcioniše. Prateći web analitiku saznaćete od trenutka otvaranja vaše online trgovine koji su elementi najefikasniji kod kupaca i koje stranice možda treba da budu ponovo dizajnirane kako bi privukli veću posetu. A kada napravite redizajn, promovišite se i obavestite e-poštom svoje korisnike.

Obratite pažnju na ove savete za otvaranje internet prodaje i nastavite da obraćate pažnju na njih nakon otvaranja vaše online prodavnice, bićete na dobrom putu za uspostavljanje uspešnog poslovanja  i postavljanje temelja za internet uspeh.

Korisnički interfejs je način komunikacije
Korisnički interfejs je način komunikacije

Posle izrade online prodavnice

Vaša internet prodavnica je gotova. Super. Čestitamo. Ali, sada zapravo počinje posao i akcija za vas. Da bi vas neko primetio, da bi skrenuli pažnju na sebe i da bi prodaja krenula, morate da upravljate vašom prodajom na pravi način.

Izdvojili smo za vas nekoliko paktičnih saveta, koji će vam pomoći da vaša online prodaja krene i bude uspešna.

1. Pošaljite besplatne uzorke influencerima

Ko su influenseri? Internet je prepun uticajnih blogera, novinara i vlogera iz širokog raspona industrija i niša. Mnogi od njih imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama i lojalni su svojoj publici.

Pa, kako vam oni mogu biti od koristi ?

Slanje besplatnog uzorka vašeg proizvoda takvim influenserima, koji su u vašoj industriji, naravno ili na neki način povezani sa njom, pruža vam priliku da im pokažete da cenite njihov rad sa malim znakom pažnje. Zauzvrat ćete biti spomenuti na jednoj od njihovih web lokacija i primećeni od strane publike koja ih prati.

Besplatni Facebook online kurs
Izvor slike: Facebook.com/blueprint

2. Nemojte zaboraviti Facebook

Možda nije ono što je nekad bio, ali nemojte poceniti značaj FB. Facebook je još uvek i te kako korisna društvena mreža.

Iskoristite svoj lični Facebook profil i svoju poslovnu stranicu kako biste angažovali prijatelje, porodicu i poznanike i da bi ljudi pričali o vašim proizvodima. Ali ne samo to! Napravite FB oglas i stupite u interakciju na javnim grupama i stranicama obožavatelja relevantnih za vašu nišu.

Facebook  vam nudi mogućnost korišćenja piksela, koji vam mogu pomoći da na dobar način targetirate ciljanu publiku koja je zainteresovana za vaš proizvod, ostvarite konverzije i vratite posetioce koji us možda nekim slučajem “skrenuli” sa vašeg sajta.

3. Pokrenite blog

Zamislite samo značaj bloga, koje će biti mesto na kom ćete moći da posetioce bolje upoznate sa vašim proizvodom. Ako još niste pokrenuli blog povezan sa vašim proizvodom, vreme je da se upustite u ovaj korak.

Izradom besplatnog, vrednog sadržaja, stvorićete poverenje u vašu robnu marku i informisati ljude. Blog vam takođe daje mogućnost za deljenje na društvenim mrežama i pomaže vam da se dobro rangirate. Uključite i druge blogere, koji mogu svojim komentarima uticati i pokazati značaj vašeg proizvoda.

Osim toga, možete upotrebiti svoj blog kako biste ponudili savete, vodiče i resurse koji se odnose na vaše proizvode. Izbor hostinga je jako važan, a preporučujem Ninet.

Na ovaj način ćete približiti svoj proizvod ljudima koji su zainteresovani da ga kupe.

bloger

4. Affiliate marketing

Pokušaj da prodajete vaše proizvode može biti težak zadatak za vas, pogotovo ako nikada ranije niste imali prilike da se bavite prodajom. Pa razmislite onda, zašto ne bi podelili to tzv. opterećenje sa drugima?

Kako funkcioniše affilate marketing?

Na primer, vlasnik druge stranice može objaviti vaš affiliate link za plavi džemper koji se prodaje na vašoj web stranici. Ako jedan od njegovih posetioca  klikne na vezu i kupi plavi džemper, izvršili ste prodaju, a vlasnik web stranice ima pravo na procenat te prodaje.

5. Obratite pažnju na statistiku

Pregled i delovanje na web analitiku je najvažnije. Ponašanje svakog posetioca od ulaza do izlaska sa vaseg sajta, pomaže vam da razumete zašto prodajete, a još važnije, zašto ne prodajete.

Statistika vaših web-lokacija (ili analitika) pokazaće vam šta korisnici rade na vašoj web-lokaciji, uključujući vreme koje provode na određenim stranicama i put kojim se krecu na vašoj strani.

Google Analytics potpuno je potpuno besplatna usluga, što vam omogućuje da merite saobraćaj na više načina nego što vam može pasti na pamet.

Pomoću ovih jako korisnih informacija koje ćete dobiti biće vam lakše da vidite gde grešite, da li grešite i šta možete da menjate.

6. Sponzorisanje događaja

U nekim slučajevima, sponzorisanje događaja može učiniti čuda za vas i vašu online prodaju. U drugim slučajevima, to može biti ogroman gubitak vremena i resursa. Kako biste izbegli finansijski gubitak, moraćete da uradite istraživanje.

Prvo, trebalo bi da budete sigurni da ćete odabrati pravi događaj za vas, od koga ćete imati koristi za vaš proizvod. Potražite događaje na kojima će učesnici biti zainteresovani za vaše proizvode, a zatim saznajte koliko će potrošača biti prisutno.

Dakle, mora da uradite malo ispitivanje događaja, kako bi bili sigurni da ulažete u pravi događaj, sa još boljom publikom.

Kada budete sigurni da ste izbarali pravi event za vas, sledeći korak biće predstavljanje vaših proizvoda. Prikažite neke od vaših najzanimljivijih proizvoda kako biste ispričali svoju priču, razgovarali sa ljudima i pružili nagrade na licu mesta kao što su kuponi i besplatne nalepnice u zamenu za pretplatu na popis e-poštu.

Statistike o internet prodaji pogledajte ovde

7. Pokrenite anketu

Učenje o uobičajenim bolnim tačkama i željama potrošača može vam pomoći da napravite sve prave poteze.

Ankete potrošača idealni su alat za dobijanje poštene povratne informacije. Za razliku od svojih prijatelja i porodice, koji će izgubiti tu objektivnost  koja vam je važna, potrošači nemaju nikakav osećaj ili empatiju o ranjavanju vaših osećanja.

Da biste pokrenuli sopstveno istraživanje, preporučujemo vam online aplikacije kao što su Survey Monkey i Qualaroo za izradu online anketa.

8. PR štos

Ako želite da prva prodaja bude brzo, dobar PR štos može napraviti veliku koristi za vas. Slično kao i  videozapisi, koji funkcionišu po istom konceptu, dobar PR  ima potencijal da se za vaš brand brzo čuje. Ako to izvedete na dobar način, stičete lojalne kupce i korisnike u tom procesu.

U osnovi, PR trik sastoji se u tome da uradite nešto neobično, posebno, preterano, smešno ili dovoljno izvanredno da bi bilo dostojno medijske pažnje. Ako niste sigurni šta bi bio dobar trik, pogledajte kako su to uradili i svetski poznati brendovi i na koji način su privoleli svoju publiku.

Ako to uradite kako treba, vaša online prodavanica može imati velike koristi.

9. Mreža na forumima

Online forumi  su sjajna mesta za davanje saveta i saveta u industriji, odgovaranje na pitanja i sticanje novih kupaca.

Koristite Google za pretraživanje nekih aktivnih foruma koji mogu biti povezani sa vašom nišom. Ono što je veoma važno je da prilikom objavljivanja proverite da ne kršite pravila foruma kada promovišete svoju robnu marku ili proizvode. Upoznajte sa svim pravilima foruma i pridržavajte ih se.

Pomoću vašeg forum avatara, potpisa i stranice profila za promociju vaše marke treba da budu u skladu sa pravilima.

Nijedan forum neće tolerisati stalne promocije ili postove pune linkova na vašu web stranicu. Dakle, jednostavnim postavljanjem objavljujte dovoljno da bi ljudi primetili vašu aktivnost, ali ne i dovoljno da bi se stvorila neželjena pošta.

S druge strane, možete stvoriti kontraefekat, ukoliko preterate sa vašim objavama i komentarisanjem. Ukoliko je nešto napadno, može oterati potencijalne kupce od vas.

10. Organizujte takmičenje

Svi vole besplatne stvari, zar ne?  Ukoliko želite da izgradite neko poverenje dok pokrećete svoje prodajne napore, takmičenje ili pokloni mogu vam pomoći da učinite upravo to.

Ne samo da vam pokloni mogu pomoći pri izgradnji vrednih ulaznih veza, već su i sjajan način prikazivanja potencijalnih kupaca.

Važno je da zapamtite da ne mora da počnete sa velikim takmičenjem i darivanjem. Dovoljno je da na ovaj način privučete publiku i potencijalne kupce.

11. Dizajnirajte svoju internet prodavnicu jednostavno

Posetioci mora da shvate na pravi način vašu robnu marku i proizvode bez previše promovisanja ili istraživanja. Isto tako, navigacija kroz katalog treba da bude potpuno jednostavna.

Sigurno da ne želite da se posetioce zbune kada su na vašoj strani i da odustanu od daljeg pregleda, i na kraju kupovine.

 

12. Olakšajte sam proces kupovine

Napravite dovoljno jednostavan sistem naručivanja, da to bude uz bukvalno dva do tri klika lako za kupovinu.

Da li je kupovina putem mobilnog telefona, računara ili laptopa, sve jedno je, ali jedno internet istraživanje je pokazalo da je od najveći deo  ukupne online kupovine ostvareno putem mobilnih telefona. Dakle, vodite računa da sajt bude optimizovan za mobilne telefone.

prodaja
Kako povećati prodaju pogledajte ovde

13. Držite na oku vašu konkurenciju

Korisnici pretražuju internet prodavnice u potrazi za najnižim cenama i najboljim ukupnim iskustvima kupovine. Da bi kupce privukla vaša stranica, trgovci bi trebal da se identifikuju sa sličnim internet prodavnicama sa kojima se mogu uporediti.

Da li oni nude besplatnu dostavu ili samo plaćene opcije? Shvativši šta korisnicima čini veću prednost, prodavcima je moguće da utvrde šta im je potrebno kako bi promenili svoje poslovanje i kako bi stekli lojalne kupce i privlačili nove kupce.

Potražite proizvode poput svojih na glavnim internet prodavnicama na mreži i napravite poređenje.

14. Izgradite dobre odnose

To nije ono šta znate, to je ono koga znate. Izgradnja dobrih odnosa, online i offline, može poslužiti kao vaš recept za uspeh. Bez obzira na vrstu proizvoda koju prodajete ili u kojoj se industriji radi, uvek postoje istomišljenici  i treba da se družite sa njima.

Izgraditi dobre odnose sa drugima koji su usko povezani sa vašim poslovanjem, ali ne i sa direktnim konkurentima.

Na primer, dobavljači, blogovi i web-lokacije koji su usredsređeni  na vašu industriju bi bili idealni jer vam mogu pomoći da vam daju povratne informacije potrošača i nude promotivne ponude.

Preporuka
  • Ocena:
Sending
User Review
5 (4 votes)

Mario Pilar

Smatram da samo formalno obrazovanje odnosno fakultet i master studije nisu toliko doprineli izgradnji mojih preduzetničkih i marketinških sposobnosti, koliko samoobrazovanje kroz angažovanje u sopstvenim projektima, učenje iz istih, tj. učenje iz svojih grešaka ali i iz svojih uspeha. Više detalja na MarioPilar.com

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Ovo vredi znati o ishrani

Naša podrška

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!