Trend

Logomanija i Stonsi – od simbola pobune do najprepoznatljivijeg logoa u muzičkoj industriji

lips

Pogledajte ovaj logo. Dobro ga zagledajte.

Ovo je, što se tiče brendinga u muzičkoj industriji – najprepoznatljiviji i najčešće korišćeni logo i ne može ga niko skinuti sa trona. Preko 45 godina, usne i jezik sa ovog logoa, predstavljaju najpopularniji rok bend na svetu.

Britanci su ga proglasili omiljenim simbolom na odevnim predmetima, koje nose svakodnevno, prestignuvši na taj način Če Gevaru, Najkov ‘Just do it? i ‘I Heart NY’. Majice, duksevi i sportski kačketi nisu jedini na kojima se pojavljuje ovaj logo. Teško je zamisliti na čemu se sve štampa logo RolingStonsa, ali jedno je sigurno ovakav brending nema ni jedan drugi muzički bend na svetu.

Sa godinama se sve više postavlja pitanje- da li je logo popularniji od same grupe?

Na svakom koraku ga možemo videti a i brojne modne kolekcije već godinama su inspirisane ovim simbolom pobune. Verovatno da nema osobe na planeti koja nije videla ovaj logo. I kao što je slučaj sa svim velikim brendovima, da bi se postigao taj nivo prepoznatljivosti, potrebno je godinama raditi na prisutnosti brenda u javnosti. Njima je bar to bio lak zadatak.

Kako je nastao logo?

1969. godine, Stonsi su se pripremali da krenu na evropsku turneju i bio im je potreban novi poster. Kako nisu bili zadovoljni dizajnerskim rešenjima, koja im je ponudila njihova diskografska kuća, oni su odlučili da dizajnera potraže na Kraljevskom umetničkom koledžu. Iako su izdali već pet studijskih albuma pre toga, osetili su da je vreme za promenu i nešto revolucionarno.

Tako počinje priča o poznanstvu Mika Džegera i studenta Džona Pašea, kome je on dao zadatak da dizajnira poster za njihovu turneju, što je on i uradio napravivši poster sa velikim kruzerom, avionom i automobilom. Valjda je toliko dobro pogodio megalomanski senzibilitet Džegera, da ga je on zamolio da kreira logo za njihov predstojeći studijski album.

Inspiracija

I sada dolazimo do najvažnijeg dela – inspiracija! Šta je inspirisalo Džona da napravi prepoznatljivi logo?

Ako ste mislili da su Džegerove usne i jezik bili inspiracija – onda niste u potpunosti u pravu. Kako je Džon rekao, to nije inicijalno bila njegova inspiracija. Međutim, tokom vremena je shvatio da je možda deo uticaja bio i na toj strani ali i brojne druge stvari.

Prava inspiracija za logo nije došla direktno od Džona već od Džegera. On je jednog dana doneo isečak iz novina na kome je bila indijska boginja Kali sa jezikom koji je visio iz usta. U indijskoj mitologiji ova boginja predstavlja jaku žensku figuru ali istovremeno je simbol za vreme i smrt. Džeger je taj isečak iz novina dao Džonu i naglasio kako mu se sviđa izgled boginje.

Baš kao što su i sami Stonsi predstavljali provokativnu pojavu i antipod autoritetu, tako je i logo savršeno oslikao njihovu pojavu i postao simbol za pobunu. Mnogo godina kasnije Džon je rekao da ovaj logo opstaje zahvaljujući tome što predstavlja univerzalnu ideju i stav. Generacije i generacije mladih su slušale Stonse i poistovetile se sa njihovim buntom i željom da budu drugačiji i da prkose svim pravilima.

Zvaničan naziv logoa je bio ‘Tongue and lips‘ ali su ga kasnije najčešće zvali kraćim imenom ‘Hot lips’.

Možda nakon čitanja ovog teksta i vaš bend odluči da promeni ili kreira svoj jedinstveni logo. Inspiraciju možete pronaći na raznim mestima ali način na koji će to biti povezano sa pričom vašeg benda, najbolje ostavite dizajnerima da osmisle.

Pomeranje granica društveno prihvatljivog ponašanja

Osim što je simbol pobune, ovaj logo je savršeno oslikao i buntovni stav rok benda po pitanju rušenja i pomeranja društvenih normi i seksualne revolucije. Njihovi tekstovi i ponašanje, kako na bini tako i van nje, svaki put su namerno izazivali reakcije javnosti i pomerali granice ‘društveno prihvatljivog ponašanja’.

Sasvim je logično onda da su svi želeli deo tog bunta i prigrlili ‘Hot lips’ kao svoj simbol, koji su sa ponosom nosili i uz njega se osećali kao da čine veoma važnu stvar samo noseći te majice.

Još od kreiranja logoa, on je uvek bio deo njihovog brendiranja. Bilo da se pojavljivao na posteru, majicama ili je bina bila u obliku usana sa ispleženim jezikom, logo Roling Stonsa ostaje glavni element njihovog brending i širom sveta je prepoznat kao najpoznatiji u rok muzici ali i u istoriji brendova uopšte. Osim što je prepoznatljiv, ovaj logo je i veoma isplativ pa grupi donosi milione dolara godišnje.

Šta je tako i toliko šokiralo javnost? Možda je bolje da se zapitamo – a šta nije? Do tada vrlo konzervativno britansko društvo, prolazilo je kroz društvene promene kao i ostatak planete, pa je ovaj trend uticao na njih tako da su se stariji uglavnom čudili i sablažnjavali na vrlo jasnu seksualnu aluziju a mladi su spremno prihvatili ovaj oslobađajući talas i vrlo rado postali njegov deo.

Prilagodljiv svim prilikama i uvek nov i drugačiji

Upravo su mu njegova prilagodljivost i promene kroz koje je prolazio tokom godina, omogućili da zadrži aktuelnost i poveća broj ljudi koji će biti verni fanovi Stonsa i njihovog brenda. Svetske turneje i koncerti Stonsa, ne mogu ni da se zamisle bez raazličitih proizvoda sa ‘Hot lips‘ logom na sebi. Svaki pravi fan Stonsa ima makar jednu majcu sa ovim logom u svom ormanu, koju kako istraživanja govore, nose makar 5 puta mesečno.

Velika industrija brendirane robe, kako bi ostala na visokom nivou, mora da ponudi promene i modernizaciju. Tako je i logo Roling Stonsa, više puta dobijao različite modifikacije i bio prilagođivan gradovima u kojima je ovaj rok bend svirao ili novinama koje su donosili novi albumi.

Prvu veliku transformaciju logo je doživeo prilikom promocije čuvenog singla  Andži. Oblik usna je promenjen a jezik nije bio vidljiv.

1973-Angie-poster

Zatim je 1990. za veliku turneju u Japanu, logo promenio i svoju karakterističnu crvenu boju. To se kasnije desilo još nekoliko puta.

Na turneji 2002/3. logo se transformiše u veliku lizalicu i dobija sve boje spektra za najšareniji izgled u istoriji.

2002-Licks-tourjpg

Alisa

Alisa

Postoji ili evolucija ili devolucija. Stagnacija je devolucija.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!