Nauka

Ovo se dešava sa našim mozgom i telom kada koristimo mobilni pred spavanje

Ukoliko i ti gledaš u svoj smartfon pre spavanja, sigurno ćeš posle ovih činjenica dobro razmisliti da li ćeš to ponovo da uradiš. Ispostavilo se da ova loša navika ima mnogo gore efekte po nas, nego što se to ranije mislilo.

Dr. Dan Siegel, profesor kliničke psihijatrije na UCLA medicinskom univerzitetu, ističe mnoge negativne efekte koje ima gledanje ekrana pred spavanje po naše telo i mozak.

Šta telefon čini našem mozgu i telu?

Kada uveče gledaš u ekran, izlažeš svoje oči uticaju fotona koji bukvalno govore tvom mozgu da ostane budan. Bilo da je 10, 11 ili 12 časova uveče, proveravaš mailove, poruke, Facebook… Sve ovo govori tvom mozgu da još ne treba da proizvodi melatonin, da još nije vreme za spavanje.

evo-zašto-ne-valja-gledanje-u-telefon-pred-spavanje

Spavanje omogućava tvojim aktivnim neuronima da se odmore. Potrebno je da imamo sedam do devet sati sna.

Zatim u 12:30 uzimaš telefon i proveravaš sve ponovo, pa zaspeš tek u 1 sat noću i budiš se u šest sati ujutru, jer moraš da ideš na posao. To je samo pet sati sna.

Spavanje omogućava tvojim aktivnim neuronima da se odmore. Tek kada spavaš više od pet sati podržavajuće ćelije, koje se zovu glijalne ćelije, tek tada čiste toksine koje neuroni proizvode.

Zato, ako ne spavaš noću od sedam do devet sati, nego spavaš samo pet sati, toksini ostaju u neuronima. 95% ljudi ima ovaj problem, a 5% ljudi nema, jer nemaju genetsku predispoziciju za to. Zato postoje ljudi kojima je sasvim dovoljno i do pet sati sna, ali većini nas treba od sedam do devet sati.

Šta se dešava kada imamo nedostatak sna?

Nedostatak sna dovodi do manjka koncentracije i pada pažnje. Takođe i memorija je otežana, a mogućnost razmišljanja o problemima postaje izazov. Poremećen je i insulin kojem je funkcija da reguliše tvoj metabolizam, jer i osim što ćeš jesti više, veća je verovatnoća i da dobiješ na težini.

Pored svega navedenog, toksično je za veze među tvojim ćelijama u mozgu.

Potrebno je da tvoj san bude prioritet. Ne gledaj u telefon od devet sati uveče. Daj sebi bar sat vremena relaksacije pre nego što legneš u krevet.

Ovo je izuzetno ozbiljan problem za sve nas, ali na tebi je da čuvaš svoje fizičko i mentalno zdravlje. Potrebno je da doneseš čvrstu odluku i da staviš sebe i svoj san na prvo mesto. Sve ostalo može da sačeka i do ujutru. Osećaćeš se bolje, pre svega dobro naspavano, a samim tim ćeš bolje i funkcionisati.

Ivana Pendžić

Zaljubljena u pisanje i psihologiju, a profesionalno se bavi copywritingom i content marketingom. Preduzetnik, kako u snovima, tako i na javi.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!