Lični razvoj

Zašto je bitno usavršiti upravljanje stresom

nervozna zena izlepljena nalepnicama

Skloni smo mišljenu da je stres nemoguće kontrolisati, jer se lako zavlači u svaki aspekt našeg života, bez obzira koliko se trudili da sve držimo pod kontrolom.

Upravljanje stresom uključuje jednostavnu logiku. Dobro znamo da nam nerviranje zbog nedovoljno provedenog vremena sa svojom decom neće doneti više slobodnih sati, ali mi se ipak nerviramo, jer mislimo da je to jače od nas.

Upravljanje stresom je neophodna veština koju možemo učiti i koristi kako bi učinili naš život opuštenijim i radosnijim, i jedna je od 28 veština na kojima bi svi trebali da radimo.

Dva glavna stuba upravljanja stresom su kontrola i prevencija. Naravno, ne možemo uvek kontrolisati i sprečavati stres, a to je razlog zašto se mnogi ljudi umesto toga fokusiraju na treći pristup stresu, a to je da uče da se nose sa njim.

Uspešnom eliminacijom stresora – situacija koje dovode do stresa – eliminisaćemo i stres.

Dobra vest je da vežbanjem možemo postati toliko dobri u smanjenju i sprečavanju stresa, pa nećemo ni morati da naučimo da se nosimo sa njim.

Eliminisanje stresa.

zbunjena riba sedi u kutiji

Većina ljudi identifikuje stres kao svakodnevni izazov ili čak rizik koji moraju da preuzmu i da trpe. Stresor je stresni okidač koji može biti osoba, situacija ili čak predmet koji nas izbacuje iz takta.

Da bi efikasno upravljali stresom potrebno je da se prvo fokusiramo na eliminaciju stresora, postižući stanje blagostanja koje je nepropustljivo za bilo koje spoljašnje stresore, kao što su svađa sa decom ili probijanje rokova na poslu.

Stres se može kontrolisati.

lik se udara slusalicom u glavu

Da bi smanjili stres važno je znati da možemo da kontrolišemo bilo koju pretnju koja okida stres.

Način na koji razmišljamo o stresu je važan faktor koji određuje kako ćemo se obračunati sa njim.

Pritisak koji često osećamo kada, na primer, držimo predavanje – uzrokuje da naše srce ubrzano lupa, a dlanovi se znoje. Ovo je prirodna, automatska reakcija našeg tela na blisku pretnju i instiktivan odgovor koji je orijantisan na preživljavanje.

Karakterišu ga i povećani otkucaji srca i krvni pritisak, širenje zenica, povećan nivo šećera u krvi, mišićna napetost i čak prekid imunog sistema. Jednom kada identifikujemo šta je to što nas izbacuje iz takta, stres će postati kontrolisan.

Možemo izbeći nerviranje tako što ćemo se odvojiti od uznemirujućih situacija i ljudi i misliti na pozitivne i motivišuće reči koje ćemo sami sebi govoriti. Kada razumemo šta nas nervira, tada možemo raditi na izbegavanju stresnih situacija ili minimizirati njihove negativne uticaje. Ukoliko ne možemo izbeći stresni okidač, treba da vidimo da li ga možemo promeniti.

Stres je neizbežan.

lik nervira svoju koleginicu tokom posla

Ukoliko ne možemo promeniti stresni okidač tada moramo da prihvatimo da je stresor neizbežan i da moramo da se suočimo sa time.

Dobra vest je da vežbanjem možemo postati toliko dobri u smanjenju i sprečavanju stresa, pa nećemo ni morati da naučimo da se nosimo sa njim.

Tada bi trebalo da pokušamo da tražimo bilo koje pozitivne aspekte situacije. Kada razumemo kako ta situacija čini da se osećamo, to će nam pomoći da shvatimo da je stres moguće kontrolisati, čak i kada je neizbežan.

Preusmeravanje stresa u produktivnu energiju.

lik produktivno udara glavom o laptop

Kada osećamo da smo baš pod stresom, pokušajmo da ga otpustimo, ali treba da naučimo da ga otpustimo produktivno. Stresori nas instiktivno stavljaju u alarmantno stanje u kojem se naše zenice šire, a naše telo je pod uticajem hormona koji nas teraju na akciju.

Ovo je idealna situacija za pozitivno delovanje koja nam može pomoći da postignemo sjajne stvari, ukoliko se konstruktivno kanališe. Ako nas rokovi izbacuju iz takta, osećaćemo se nelagodno i nemirno, pa možemo tu parališuću energiju da preokrenemo na konstruktivnu snagu kako bi završili te projekte na vreme.

Kada naučimo maksimalno pozitivno da iskoristimo moć stresa, to će podići našu mentalnu bistrinu, prepuniće nas energijom i izoštriti naše rasuđivanje i oštrinu.

Kada razumemo šta nas nervira, tada možemo raditi na izbegavanju stresnih situacija ili minimizirati njihove negativne uticaje.

Stresna situacija može da napravi idealne okolnosti da budemo produktivni i orijentisani na akciju. S obzirom da stres u našem telu aktivira sistem za preživljavanje, na nama je da ga iskoristimo efektivno, a ne da dozvolimo da nas on parališe.

Način na koji razmišljamo o stresu je važan faktor koji određuje kako ćemo se obračunati sa njim. Ukoliko smatramo stres situacijom koja može biti produktivna, kreativna i orijentisana na rezultat, tada će naš stav ka stresu biti pozitivan i konstruktivan.

Kako se borite sa stresom? Podelite vaše taktike sa svima nama. 🙂

Izvor: http://www.skillsyouneed.com/rhubarb/stress-management-skills.html

Tagovi
Igor Tomić

Igor Tomić

Igor Tomić se preko pet godina bavi Online Marketingom, pre svega optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO), Content Marketingom i pisanjem.

Takođe vodi svoj blog na adresi igortomic.net.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!