Google kao Google, traži priliku da se u svakoj oblasti koja mu je zanimljiva aktivira. Najčešće u tome vrlo brzo počne i da dominira. Dobro, svi se dobro sećamo pokušaja društvene mreže zvane Google+, ali, realno, Google je jednostavno toliko moćan da može biti subjent u svakoj rečenici. Ne pišemo više “čelnici kompanije Google”, “ljudi iz Googla”, “rukovodstvo Googlea”. Prosto napišemo “Google” kao da je reč o nekome koga poznajemo i baš smo ga sad sreli ispred pekare.
Talks at Google (Razgovori na Googleu ili Talks@Google) je jedan od tih projekata. “Gde se veliki umovi susreću”, tako su ga opisali, i zaista je tako. Google razgovori okupljaju uticajne mislioce, kreativce, ličnosti koje za sobom imaju vredne ideje ili značajna dela, iz svih oblasti, sa najrazlčitijim pričama od kojih je svaka jednako snažna, bitna i vredna za svakoga ko želi da radi na sebi, uči nove stvari, širi stare vidike.
Noam Čomski na svom predavanju Talks@Google.
Misiija iza Talks at Google projekta
Kako Google kaže, ideja je bila da se najveći umovi okupe, smeste u istu prostoiju (figurativno) da bi svi čuli šta oni imaju da kažu. Misija koja se u tome prepoznaje (OK, ako ignorišemo jačanje brenda) jeste besplatno širenje znanja i stvaranje boljeg sveta, pravednijeg društva.
Dakle, Talks at Google program okuplja najveće umove današnjice sa ciljem da oni prenesu svetu šta ih to motiviše, inspiriše i kako oni doprinose da svet bude bolje mesto za život.
Kako funkcionišu Razgovori na Googleu (Talks@Google)
OK, pretpostavimo da svi znaju za TED talks. (U središtu svog društvenog mehura ipak se moramo setiti se da nije baš tako, ali dobro.) Najveći tehnološki gigant umešao se i u ovo polje kojim su TED razgovori suvereno dominirali. A svaka konkurencija je zdrava konkurencija, pa nam ne ostaje drugo osim da se radujemo.
Talks at Google program realizuje se živim prezentacijama širom sveta (ili, tačnije, širom SAD i zapadne Evrope), nakon kojih slede pitanja publike/guglera (tako sebe nazivaju). Svaki od ovih nastupa se snima i u roku od par nedelja postavlja na YouTube kanal Talks at Google gde može da ih pronađe svako ko to želi.
Kanal ima preko pola miliona subskrajbera i skoro 100 miliona pregledanih videa.
Ko su govornici
Govornici su uglavnom velika imena u svojim oblastima. Imena koja su prepoznata kao ona koja će doneti dodatnu vrednost programu. Ne postoji zvanična procedura da se prijavite da budete Google govornik. Jedan od načina je da vas oni sami pozovu jer ste već izgrađeni autoritet. Drugi način je da “potegnete” veze i vezice i dođete do svog kontakta u kompaniji i jednostavno se ponudite.
Da biste surfovali po temama i oblastima jednostavno posetitte YouTube kanal Talks at Google i krenite redom. Ako vam treba malo motivacije, dovoljno je da nabrojimo sekcije kao što su Science at Google, Musicians at Google, Theatre and Broadway at Google, ali i Food at Google, Authors at Google ili Television at Google.
Među imenima govornika pronaći ćete i motivacionog superstara za one koji ne vole motivacione govornike – Simona Sineka, Rusa kojeg vole i na Zapadu – Garija Kasparova, jednog od retkih ljudi koji je snimio dobar rimejk nastavak filmskog hita – Denija Bojla, Lejdi Gagu, Salmana Ruždija i još par stotina vrhunskih stručnjaka sa potencijalom da vas kvalitetno inspirišu i nateraju na razmišljanje.
Sve u svemu, Google je uspeo da i sa novim projektom samo potvrdi snagu svog imena i podari nam nešto što ima svoju realnu, opipljivu vrednost.
Vaš komentar