Saveti

Kako je iPhone promenio naš svet

Evolucija Apple uređaja

Tog 29. juna 2007. dogodila se prekretnica u svetu tehnologije, Apple Inc. predstavio je javnosti iPhone, prvi smartphone. Stručnjaci iz sveta moderne tehnologije odgovorno tvrde da u istoriji civilizacije postoji jedna granica posle koje je svet postao potpuno drugačiji.

Radi se o tako velikoj promeni da se zaista govori o životu „pre i posle iPhona„.

Nije samo najprodavaniji gadget ikad stvoren, iPhone je verovatno i najuticajniji.

Čitave generacije neće poznavati život bez iPhona. Za njih je veliko pitanje: da li je telefon bez aplikacija telefon?

Prvi iPhone

Stiv Džobs opisao je novi mobilni telefon kao kombinaciju tri uređaja:

  1. iPod sa širokim ekranom osetljivim na dodir;
  2. revolucionarni mobilni telefon i
  3. napredni internet-komunikator.

Iako su prvi, osnovni modeli imali ograničenu memoriju i kratak vek trajanja baterije, potrošači su ipak bili spremni da prihvate taj tehnološki bum.

Samo 74 dana nakon predstavljanja prvog Apple pametnog telefona, prodat je milioniti iPhone. Njegove karakteristike bile su: ekran 3.5-inča, LCD rezolucije 320×480 i 163ppi, 18-bit (262144-boja) LCD, kamera 2 megapikslea, 128 MB memorije, Ram memorija od 4GB i 8GB ili 16GB flash memorija, povezivanje GSM/GPRS/EDGE preko Wi-Fi i Bluetooth 2.0.

Uspeh, zarada i uticaj nove tehnologije

Više od 223 mliona Amerikanaca koristi iPhone (3/4 cele Amerike) text
Jedanaest godina i 18 modela posle, iPhone ostaje jedan od najuticajnijih modela moderne tehnologije. Što se bogatstva tiče, za samo deset godina dostignuta je cifra od 2,3 milijardi dolara, više od 223 mliona Amerikanaca koristi iPhone (3/4 cele Amerike).

Evo još jednog podatka: do danas, korisnici su preuzeli više od 180 milona aplikacija iz Apple App Store, a zarada od njih prestigla je cifru od 70 milijardi dolara.

iPhone je postao nešto kao „telesni dodatak“ – uvek nam je pri ruci i potreban nam je za gotovo sve što radimo tokom dana – u vožnji do posla, dok putujemo u inostranstvo, proveramovo cene proizvoda, račune, komuniciramo sa porodicom i prijateljima, kupujemo odeću i rezervišemo hotelsku sobu.

IPhone: maloprodaja i mobilna trgovina u vezi

Privreda, industrija, saobraćaj, kultura, sve društvene oblasti su izmenile svoj način postojanja.

Možda je maloprodaja baš ta grana privrede koju je pametni telefon tako drastično promenio i na koju je mnogo uticao. U stvari, Apple je stvorio potpuno novu kategoriju aplikacija za kupovinu, pa sada svaki potrošač ima više raznih aplikacija za svaku robnu marku na svom telefonu.

Pametni telefoni su odgovorni za elektronsku trgovinu (m-commerce); prodaja u privredi je se meri u stotinama milijardi dolara za samo deceniju. Pametni telefon omogućio je malim proizvođačima da prodaju učine ličnom, efikasnom i dao potrošaču izbor da kupuje iinteligentnije i sigurnije.

Komunikacija sa korisnicima direktno – putem mobilnih aplikacija i njihova prodaja- omogućuje prodavcu povećanje zarade. Firme koje su u mreži trgovinskih lanaca takođe imaju koristi od mobilne tehnologije i koriste aplikacije u pametnim telefonima kako bi pružile poboljšane usluge klijentu – sada mogu lično da upoznaju kupca i njegove navike prilikom impulsivne kupovine, komunikacija je personalizovana, plaćanje olakšano.

Rezultat: veća je lojalnost korisnika i osiguran obrt robe i usluga.

Kako je pametni telefon uticao na ponašanje kupca

Ponašanje potrošača

Sve više potrošača želi da plaćanje vrši preko mobilnih telefona. Apple izlazi u susret ovim zahtevima – napravljen je Apple Pay „digitalni novčanik“ čija popularnost i vrednost raste svakog dana, statistike kažu do 450 posto u toku samo jedne godine.

Digitalno iskustvo u trgovini

Po nekim istraživanjima 62 % kupaca koristi mobilne aplikacije da bi se informisalo o određenim artiklima. U radnji se telefoni koriste za skeniranje bar koda i informacije o proizvodu, preko telefona se primaju flajeri o promocijama i svim transakcijama itd.

Socijalna trgovina

Potrošači vole da pregledaju Instagram. Kažu da ih on inspiriše kad su neodlučni, a 68 % korisnika pretragu vrši po određenom brendu. Domišljati blogeri su pokrenuli lične aplikacije u vezi recepata i ishrane. Danas postoje stotine takvih blogera koji koriste mrežne aplikacije na Fejsbuku ili Instagramu koje su instalirali preko pametnog telefona.

Kratka istorija iPhona. Evolucija ili revolucija?

Miloni ljudi koriste iPhone kao jedini kompjuter, jedinu kameru, GPS, radio, plejer na kom slušaju muziku, planer putovanja, uređaj preko koga se druže, dopisuju i preko kog plaćaju račune.

IPhone je stavio celi svet u naše džepove. Pre iPhona, smartphone je uglavnom kopirao BlackBerry. Nakon iPhona svi su kopirali Apple: većina mobilnih telefona sada ima široke ekrane, lep dizajn i savršene kamere.

Apple, ali i njegovi konkurenti pokrenuli su ogromne mreže kompanija širom sveta. Ti isti proizvođači sada prave delove za izradu dronova, pametnih uređaja za kuću, video nadzor i automobile.

Apple iPhone i njegove razvojne aplikacije

Apple je prodao 270.000 iPhone uređaja prvog vikenda od osnivanja i odmah postao predmet maštanja ljudi celog sveta. IPhone 3G, koji je izašao godinu dana kasnije, prošao je još bolje na tržištu. Apple iPhone podrazumeva 3G pokrivenost, dakle mnogo brži pristup e-mailu i internetu, po mnogo nižoj ceni.

Programeri su već prve godine počeli razvijati aplikacije i igre koje su promenile način na koji komuniciramo, radimo, jedemo i igramo se. App Store je otvorio put za Instagram, Uber i Tinder, i pretvorio iPhone u džepni računar na koji se čekalo oduvek.

Priča o iPhoneu je evolucija, a ne revolucija.

Svake godine, Apple pravi veće i brže pametne telefone, bez promene osnovnog sadržaja. Svaki novi model postaje sve popularniji. Od samog početka, čini se da je Apple znao da je kamera ta koja može biti najbolji deo ovog telefona: iPhone 4 sa kamerom i HD video snimkom, najvažnije je dostignuće u fotoaparatima od Kodaka. Od tada, Apple kamere su među najboljima u svojoj klasi.

Da bi dobio veću površinu za ekran, Apple je izbacio home taster i uveo prepoznavanje lica kao ključnu performansu telefona i niza aplikacija. Apple nastoji da unese što više realnosti u naš digitalni svet, ali u isto vreme čuva naše podatke.

Steve Jobs je uvek govorio da Apple ima pet godina prednosti sa prvim iPhone-om. Ipak je trebalo da prođe šest ili sedam godina da Samsung i ostali postanu pravi konkurenti, mislimo na telefone poput Galaxy S i HTC One. Apple je, recimo, prošle godine pustio u prodaju tri nova telefona. iPhone 8 i 8 Plus – solidne, ali stručnjaci kažu „varijante na istu temu“.

IPhone je inicirao novo razdoblje „povezanosti“, u kome smo u mogućnosti da pristupimo bilo čemu i bilo kome u bilo kom trenutku. Međutim, prati ga sada već nama dobro poznati osećaj nedefinisanog stresa, osećaj da se uvek nešto događa, a da vi nikada nećete stići sve da ispratite čak i ako to želite. IPhone je promenio mnogo stvari, i mi se, uspešno ili ne, hvatamo u koštac sa njegovim modifikacijama kroz vreme.

Novi uređaji kao nadogradnja

Smart Watch i AirPod

Dostupniji i više personalizovani uređaj je Smart Watch. On bi mogao preuzeti neke osnovne funkcije pametnog telefona. Isto važi i za AirPodove, koji su mnogo više od bežičnih slušalica (koje liče na četkice za zube). U međuvremenu, Apple je smislio i zamenu za laptop u vidu iPada sa preporukom da najbolje rade na platformi Siri i iCloud.

Virtuelna stvarnost

Apple kompanija navodno radi već dugo na softveru za automatsko upravljanje automobilom i stalno na panelima i debatama podvlače da je povećana stvarnost sledeća velika stvar (naravno povećana i virtuelna stvarnost su već pronašle svoje mesto u industiji video igara).

Istovremeno sa razvijanjem novih proizvoda, čini se da Apple traži načine kako da pomogne korisnicima da uspostave što prisniji odnos sa svojim gadgetima. IPhone je primamljiv, u sebi sadrži mnoge stvari, donosi zabavne sadržaje, podseća na sve nama važne datume i rokove.

Razvojni inženjeri neverovatno su uspeli da našu pažnju privuku notifikacijama, zvučnim, obaveštenjima o dolasku mejlova i pametnim, zaraznim sitinicama u svim aplikacijama.

Po rečima stručnjaka za servis iPhone telefona u Beogradu ovaj telefon je neprikosnoven kako po softverskim rešenjima, tako i po hardverskoj otpornosti na padove, udarce, kvašenje i slično.

Apple ulaže milijarde u izgradnju vlastitih procesora, čipova.

IPhone X ima procesor koji daleko nadmašuje čak i najbolje Android uređaje, što puno znači u situaciji kada Apple planira da izgradi AR (ARKit, tehnologija uvećane stvarnosti stvara impresivni doživljaj virtualnog objekta u stvarnom svetu).

Apple je bez premca – jednostavno rade najbolje u svetu hardvera i softvera od svih drugih. Microsoft, Google, Facebook i Amazon i su dosta uradili poslednjih godina, napravili su veliki posao sa gadgetima i u svetu softverskog dizajna.

Istina je da su svi učili kako se radi gledajući Apple.

Preporuka
  • Ocena:
Sending
User Review
5 (1 vote)

Alisa

Postoji ili evolucija ili devolucija. Stagnacija je devolucija.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Ovo vredi znati o ishrani

Naša podrška

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!