Prodaja je vrlo konkretan i važan proces, a razlog većine neuspelih projekata je loša prodaja, tj. loše poznavanje i nedovoljno kontrolisanje ovog procesa. Pisali smo nekoliko članaka na ovu temu, a sada ćemo vam predstaviti jedan moderan i aktuelan pristup prodaji uobličen u terminu „empatična prodaja„.
Hvala Žaklini Gerasimovskoj koja nam je pomogla da pripremimo pitanja za intervju sa Petrom Lazarovim (ekspertom za prodaju) i da najsažetije istaknemo što više važnih informacija o ovoj veštini. Nadamo se da će vas naša priča ubediti da investirate svoje vreme i pažnju, te univerzalne duhovne monete, za seminar koji ujedno ovim tekstom najavljujemo.
Intervju sa Petrom Lazarovim kreće sad!
Na šta se odnosi obuka Empatična prodaja? Zašto kažete da je ovo nova perspektiva prodaje?
Obuku EMPATIČNA PRODAJA promovišemo kao novi pristup u prodaji, tj. kao novu verziju prodajne DNK (verzija 2.0). Prodaja je egzaktna nauka. U potpunosti se može iskazati ciframa. Ako ste nekome prodali robu u vrednosti od 100 evra, vi ćete u kasi imati 100 evra. Rezultati svakog prodavca ili prodajnog tima (sektora) mere se konkretnim brojevima. S druge strane, sve tehnike koje se izučavaju sa aspekta prodaje su tačno proverene i primerene datim prodajnim situacijama.
Prodaju, međutim, ne čine samo cifre i tehnike. Prodaja je više od toga. Ona se potpuno bazira na emociji i emocionalnoj strukturi pojedinca (prodavca). Jedan od najvažnijih faktora koji utiču na uspeh ili neuspeh prodavca jeste njegova sposobnost upravljanja emocijama. Možete biti super pripremljeni za neku prezentaciju, ali kada stanete pred klijenta, možete da se blokirate iz straha, uzbuđenja ili anksioznosti.
U suštini, EMPATIČNA PRODAJA je celovitost prodaje. Zato i kažemo da je to verzija 2.0 prodajne DNK. Jedna linija DNK strukture su cifre (racio, mozak), a druga su emocije (intuicija, srce).
Obuku ste organizovali šest puta za manje od godinu dana u Makedoniji i već četvrti put u Srbiji (15. juna 2017.) Koji je glavni motiv za njeno organizovanje?
Obe kompanije (Makedonija-Eksport i Finesa) bave se organizacijom obuka, tojest razvojem kapaciteta radnih timova. Pored ovog programa, mi imamo i druge programe iz različitih oblasti poslovanja. Ali, u svakom slučaju, može se reći da je EMPATIČNA PRODAJA rezultat našeg dugogodišnjeg praktičnog i teoretskog iskustva iz naše uže oblasti ekspertize, marketinga i prodaje. Smatramo da je zanimljiva i različita perspektiva na sve što postoji na tržištu i zato vredi da se podeli.
Želimo da prenesemo svoje iskustvo drugima, želimo da dopremo do njih i motivišemo ih da naprave promenu. Ako se to kasnije odrazi na njihov uspeh na poslu, za nas je fantastično. A dodatno, svakako, da nešto i zaradimo 🙂
Kakav je feedback sa dosadašnjih obuka i koji su do sada ostvareni rezultati? Šta da očekuju svi koji žele da se prijave?
Do sada je više od dvesta učesnika iz više od 70 različitih kompanija iz Makedonije i Srbije pohađalo obuku. Meni je veoma drago da je posle svake obuke atmosfera super pozitivna i učesnici govore da su dobili upravo ono što su očekivali.
Nešto različito, nešto drugačije od onoga što su navikli da slušaju i čitaju. I najvažnije, nešto što će ih podstaći na razmišljanje. U svakom slučaju, posle svake obuke ili pročitane knjige ili razgovora sa relevantnim izvorom, ne može da se očekuje da ćete od sledećeg dana povećati rezultate. Iz takvih iskustava najviše se skuplja znanje, otvaraju se novi vidici i perspektive. A onda, koliko se svako potrudi da primeni ta znanja, toliko može da očekuje poboljšanje rezultata posla.
Da li može da izdvojite posebne sektore i industrije kojima je namenjena obuka?
Ko je Petar Lazarov?
Filozofsko pitanje :). Ukratko piše u letku – Petar Lazarov je konsultant za marketing / brending, prodaju, menadžment, izvoz, autor i suvlasnik Makedonija-Eksporta. Sa svojim iskustvom u razvoju makedonskih brendova i biznisa, izdvaja se kao jedan od retkih predavača treće generacije. Svoje teoretsko i praktično iskustvo prenosi kroz unikatni stav i praktični pristup u predavanjima.
Petar je i deo tima za razvoj i prodaju brendova MAMA’S – tradicionalni domaći recepti, koji se izvozi u više od 30 zemalja sveta i TIP OF THE WEEK – Priručnici za lični i profesionalni razvoj, koji su prodati u više od 20 000 uzoraka u Makedoniji, a izdati su i u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj.
Kako mogu da se prijave zainteresovani učesnici?
Svi zainteresovani mogu da prijave sebe ili svoje prijatelje ili saradnike, ako smatraju da im obuka može koristiti u poslu, na telefon +381 11 2645122 / +381 64 6454859 u FINESA – Edukativnom centru. Obuka će se održati u prijatnim prostorijama Sava Business Centra (Milentija Popovića 5a, Beograd) dana 15. juna 2017.
Za seminar Empatična prodaja, možete se prijaviti i online na sajtu Finese ovde.
Pozivamo vas da dođete i obećavamo vam dobar i koristan provod!
Vaš komentar