Karijera Liderstvo Tržište rada Usavršavanje

Da li su preduzetnici takvi rođeni ili su radili na tome?

preduzetnik

Živeli smo u najvećoj eri lažnih preduzetnika. To je bio boom koji je trajao 5-6 godina, kada je novac svima bio lako dostupan (mnogi su ga nazivali erom jednoroga). Tada su svi osećali da mogu da postanu preduzetnici.

Ljudi su verovali da podizanje nekoliko miliona dolara za biznis znači da su oni uspešni preduzetnici.

Ali činjenica je da mnogo takvih poslovanja neće nikada uspeti i da je previše kompanija pokrenuto od strane ljudi koji nisu preduzetnici. Devet od deset startup-ova doživi neuspeh, dok osam od deset preduzetnika doživi krah u toku prvih 18 meseci poslovanja.

Što je ekonomija postala suženija, ovakva poslovanja su počela da jenjavaju. Neke od tih kompanija su pripojene drugima, ali to retko znači da zaista mogu zaraditi novac.

Velika kompanija A se lansira, propadne, investitori izgube novac i sada oni rade za veliku kompaniju B. To je označeno kao sticanje, ali je realnost mnogo drugačija.

Poslovni sistem koji kaže Ako čitaš o tome i naporno radiš, uspećeš više nema nikakvog smisla. Kako to da popravimo?

Treba se više informisati o preduzetništvu kao veštinu i talentu i saznati šta je sve potrebno za nastanak i vođenje uspešne kompanije.

Mnogi ljudi misle da je preduzetništvo veština koja može da se razvija, ali to baš i nije istina.

preduzetnik

Rađanje sa talentom

Ako neko odigra nekoliko mečeva košarke, to ne znači da je automatski spreman za NBA. Ali isto razumevanje veština i talenata ne deluje da je primenjivo kada govorimo o preduzetništvu.

Previše preduzetnika i ljudi koji su preko noći odlučili da će samo postati preduzetnici tokom prošlih 5 godina očekuju da je to nešto što mogu tek tako da nauče.

Svi mi znamo koliko NBA igrači naporno rade na njihovim veštinama kako bi doveli do profesionalnog nivoa. Oni vežbaju svakodnevno, godinama. Ali isto tako smo svesni njihovog talenta i atletske građe sa kojom su se rodili.

Zamislite da NBA otvori audiciju za svakoga ko želi da postane NBA igrač i da primi sve u ligu. Na ovaj način mi tretiramo preduzetnike i start-up kulturu. Neko se pojavi na audiciji i automatski ga nazivaju preduzetnikom.

Zašto ne primenimo istu perspektivu, način na koji posmatramo talente i veštine naših najboljih atleta, na to kako učimo o preduzetništvu?

Baš kao i najbolje atlete na svetu, preduzetnici koji grade uspešna poslovanja dolaze iz slične vrste. Oni imaju preduzetnički DNK koji im olakšava da adekvatno usavršavaju njihove poslovne veštine. Činjenica je sledeća: Preduzetnici se rađaju, oni se ne prave.

Naravno, svako može maksimizovati neke svoje veštine, ali ih to ne čini obavezno uspešnim u tome. Možemo maksimizovati svoje pevanje na časovima pevanja, ali nas to i dalje može činiti samo prosečnim pevačem.

Jednostavno, moramo se roditi sa tim talentom.

Karakteristike i veštine preduzetnika

Koje su karakteristike i veštine dobrog preduzetnika? Koji su faktori koji čine sjajnog preduzetnika?

Da bi bili košarkaška zvezda, morate biti visoki, brzi, atleta i da dobro igrate. Ali kvaliteti sjajnog preduzetnika su više apstraktni ili iluzorni za nekog ko proučava preduzetništvo i biznis.

preduzetnik

Postoji 5 glavnih osobina:

1. Sposobnost prodaje

Sposobnost da prodate nešto je apsolutno neophodna za poznavanje poslovanja na svakom nivou. Bilo da počinjete od početka ili da ste CEO neke agencije koja prodaje usluge talentovanih zaposlenih, treba da znate kako da zaključite prodaju.

2. Čip u vama

I ovo dolazi u dve forme. Ako ste rođeni u siromašnoj porodici, gladniji ste za uspehom od onih koji su rođeni u bogatoj. Ili je obrnuto: Ako ste rođeni u bogatstvu, imate priliku da dokažete da vam ono nije potrebno i da možete uspeti sami.

U oba slučaja, neki čip vas može gurati tokom celog puta, naročito za iznos sati i energije koje su potrebne za uspešno poslovanje.

3. Nezavisni duh

Biti preduzetnik znači da se oslanjate na sebe i ni na koga drugog. Na kraju dana, morate biti 100% sigurni u svoj izbor da budete preduzetnik. Morate biti sposobni da verujete sebi i svojoj intuiciji.

4. Razumevanje potrošača i njegove pažnje

Zuckeberg je fantastični primer kako neko zaista razume i trguje potrošačkom pažnjom. On je to uspeo sa svojim proizvodom: Facebook-om.

Nastavio je identifikovanjem i pridobijanjem Instagrama. Video je priliku i u Snapchat-u. Nije važno samo znati gde je trenutno pažnja potrošača nego i u kom pravcu ide.

5. Strpljenje

Ovo može biti sporo i usamljeno penjanje ka vrhu. Ako je strpljenje osobina koju trenutno ne posedujete, razvijajte je što je više moguće.

Svako je rođen sa nekom sposobnošću. Postoji neverovatno mnogo preduzetnika koji mogu da zarade velike pare radeći za sebe i vodeći male e-commerce shop-ove za svoje lične interese.

Ali budimo jasni o preduzetnicima i njihovim poslovanjima: Postoje nivoi za to. Što se više penjete i što više poslovanje raste, zalogaji postaju mnogo veći. Tada sve više ljudi zavisi od preduzetnika i njegovih poslovnih odluka.

Naravno, svako može voditi biznis, ali jedino će najboljih 25% zaista porasti u mulitimilionske kompanije sa više od jednog zaposlenog.

Najvažnije je imati talenat i određeni set veština da bi se došlo dotle. Pravi preduzetnici su tako rođeni i to dokazuju teškim radom. Jedino šačica ljudi ima ono što je zaista potrebno da bi vodili milionski biznis.

Kako vi gledate na preduzetništvo? Koje su po vama veštine potrebne za to? Da li mislite da može da se radi na tome?

Izvor

Igor Tomić

Igor Tomić

Igor Tomić se preko pet godina bavi Online Marketingom, pre svega optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO), Content Marketingom i pisanjem.

Takođe vodi svoj blog na adresi igortomic.net.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!