Karijera Liderstvo Prodaja

7 tajni preduzetničkog uspeha

preduzetnik

Mnogi preduzetnici su proveli više godina u prekovremenom radu kako bi dostigli uspeh koji danas imaju. Verovali su da će im se to isplatiti i imali su pravo. Pitate se kako doći do toga?

Potrebno je da proučavate njihovu najbolju praksu, greške i ključne karakteristike kako bi ih usvojili i na taj način dramatično skratili svoj put ka uspehu.

Obično su nam potrebne godine pokušaja i pogreški kako bi otkrili ove tajne. Sada ćemo odbaciti standardni izgovor za nepostizanje uspeha koji glasi: ne znam šta bi trebalo da radim i prikazati vam gotova rešenja u narednim rečenicama ovog teksta.

Ali… Jedina prava tajna je da je akcija ta koja podstiče prava dostignuća.

Ovih 7 tajni su od vitalnog značaja sa uspeh svakog preduzetnika!

1. Unajmite nekoga da vas prati u vašem uspehu: ipak imate ograničenja

Svako ima ograničenja. Možda imate poteškoća da se fokusirate samo na jednu stvar ili sve prihvatate na sebe. Možda imate zdravstveni problem ili se ne razumete dovoljno u tehnologiju. Možda imate sjajne ideje, ali ne umete da ih sprovedete kako treba.

Koja god da je vaša slaba strana, prepoznajte je i zaposlite nekoga ko ima baš te kvalitete koji vama nedostaju, i to što je pre moguće.

Nije važno. I dalje možete uspeti tako što ćete dovesti prave ljude u vaš tim.

Osnivač Spanx-a, milijarderka Sara Blejkli, rekla je da je najbolja stvar koju možete da uradite to da zaposlite nekoga ko će nadomestiti vaše slabosti, i to što pre. Dobro odabrani zaposleni mogu dati zalet koji je potreban kako bi ostali motivisani. Ako je u pitanju predstavnik prodaje može vam pomoći da vaši proizvodi budu u prodavnicama.

2. Podignite više para nego što mislite da vam je potrebno

Kapitalista Sem Hog savetuje svakom osnivaču da podigne i dva puta više novca nego što misli da mu je potrebno. Osnivači se brinu da će se taj novac brzo rastopiti, a ukoliko imaju dovoljno novca to znači da će postignuti gotovinski tok biti pozitivan. U toku tog perioda ne bi trebalo da podižu još novca.

Ovde postoji ogromno iskušenje da se podigne manje novca nego što je potrebno, kako bi se što više uštedelo. Završite sve odjednom, baz razvlačenja i to na način koji daje radni kapital koji vam je zaista potreban.

laptop i digitron preduzetnika

3. Detaljno istražite tržište

Najvažniji razlog zbog čega mnoge startup kompanije propadaju je to što se ne uklapaju u tržište. Prepoznajte koje vrednosti možete pružiti klijentima i istražite kako da doprete do njih brzo i efektno.

Da li imate ubedljivu taktiku ili kratkoročni plan koji aktivira potrošača da kupi nešto od vas? Da li je vaš tajming na tržištu dobar? Da li je grupa ljudi kojoj se obraćate dovoljno velikada bi održali vaše poslovanje?

Zaboravite na brzi uspeh, ili na uspeh uopšte, ako ne znate do koga pokušavate da doprete ili ako tržište uopšte nije spremno za vas.

4. Koristite prave alate kako bi stekli klijente

Logo koji ima slogan je dobar početak. Bilo da su u pitanju vizit karte, fascikle, reklamne olovke ili email, vaš logo i slogan na njima treba da bude autentičan.

Pored toga, uspešni preduzetnici znaju koji alati donose rezultate uprkos stotinama dostupnih i konfliktnih ocena koje cirkulišu internetom. Fokusirajte se na to šta uspešni vlasnici biznisa imaju da kažu po pitanju ovih alata.

MailChimp je odličan alat za e-mail marketing. Ali ne postoji sigurna kombinacija. Sve je specifično. U svakom slučaju, testirajte sami kako bi shvatili da li alati koje koristite pružaju solidan povrat vaših investicija.

preduzetnica

5. Pripremite se za promene

I sami znate da se u poslu stalno događaju nove stvari i da će biti mnoštvo izazova. Biznis može biti i te kako nepredvidiv i često ćete morati da menjate vaše planove.

Možda je konkurent baš lansirao beta verziju proizvoda koji vi trenutno testirate. Možda vaš dobavljač ima ozbiljne probleme oko ispunjavanja narudžbi i zadržavanja kvaliteta. Možda vaš partner traži neku drugu ideju i želi da povuče svoj udeo iz kompanije.

Koji god da je slučaj, spremite se da implementirate promenu brzo, bez obzira na izazove sa kojima se suočavate.

Pretpostavite i popišite sve promene kojima vaše poslovanje može biti izloženo, pa ispratite aktivnosti u skladu sa tim, kao što je dodavanje određenih klauzula u partnerskim dogovorima ili istražite nove tehnologije.

6. Fokusirajte se na 20%

Svejedno je da li govorimo o životu ili o poslu, uvek se 80% svih rezultata postiže sa 20% truda. Zato se uspešni vlasnici biznisa fokusiraju na najvažnijih 20%, dok mnogi delegiraju ostatak spoljnim saradnicima, agencijama…

7. Obezbedite klijentima odličnu uslugu/podrškukorisnička podrška

Mnoge kompanije ne uspevaju da dostignu svoje potencijale zato što su previše fokusiranie na prodaju, pa zaborave da pruže fenomenalno korisničko iskustvo. Korisnička podrška ne podrazumeva samo odgovaranje na žalbe. Ona takođe uključuje programe lojalnosti, podsticaje za preporuke i druge korisničko fokusirane aktivnosti.

Kaže se da je prodaja bez usluge ili podrške isto kao stavljanje novca u probušeni džep. Ukoliko ne investirate u tu ključnu oblast razvoja, odvojite više resursa za ovu kritičnu potrebu.

Izdvojite makar jedan dan kako bi radili sa svojim timom korisničke podrške. Na taj način možete uvideti gde se nalazi problem. Možete i anketirati zaposlene koji rade na ovom odeljenju kako bi saznali koji su najveći izazovi sa kojima se oni susreću.

Kako god da priđete ovoj temi, potrebno je da pokrenete akciju. Nije dovoljno samo da kažete da je potrebno da pružite bolju podršku, potrebno je to i da uradite. Pratite taj proces i budite uvereni da merite uticaj svojih akcija. Ukoliko ne vidite merljiva poboljšanja u ključnim indikatorima performansi sa kojima ste povezani putem svojih metrika podrške, nastavite da ponavljate taj proces, sve dok ne dođete do dobitne kombinacije.

Bez obzira ko ste ili šta pokušavate da uradite kao preduzetnik, možete postići uspeh usvajanjem tehnika preduzetnika i njihovim prilagođavanjem vašem poslovanju. Da li ste spremni na akciju?

Koje od ovih tajni planirate da upotrebite već danas? Podelite svoje omiljene tehnike i iskustva (sopstvena ili tuđa) u komentarima ispod teksta.

Izvor

Igor Tomić

Igor Tomić se preko pet godina bavi Online Marketingom, pre svega optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO), Content Marketingom i pisanjem.

Takođe vodi svoj blog na adresi igortomic.net.

komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Оставите одговор на Knjigovodstvena agencija Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Ovo vredi znati o ishrani

Naša podrška

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!