Karijera Tržište rada Zapošljavanje i CV

6 načina da uočite lošeg poslodavca na vreme

ljuti šef

Veoma je važno da na vreme identifikujete kompanije za koje ne želite da radite, pre nego što prihvatite njihovu ponudu za posao.

Pri razgovoru sa nekim poslodavcima veoma lako ćete uočiti negativne signale, dok će kod drugih znaci biti znatno suptilniji. Idealno bi bilo da naučite da prepoznajete oba tipa poslodavca.

Obratite pažnju na ovih 6 znakova pre nego što prihvatite posao, ukoliko ne želite da vaša karijera postane vaša najgora noćna mora.

1. Postavljajte oštrija pitanja

Tokom mnogih intervjua imaćete priliku da i vi postavljate pitanja. Preporučujemo tri pitanja koja bi trebalo da postavite u ovom slučaju:

  • Koja je vaša stopa fluktuacije?
  • Koliko dugo je ova poslovna pozicija otvorena?
  • Zašto volite da radite ovde?

Obratite pažnju ukoliko poslodavac izbegava odgovor na prvo pitanje i dobro razmislite o ovoj prilici ukoliko kaže: Nismo imali sreće sa prethodnim zaposlenima. Ovo i te kako može da signalizira nevolju.

Što se tiče drugog pitanja, ako imate osećaj da se poslodavcu žuri da popuni skoro otvorenu poziciju, možda ćete želeti da usporite malo stvari, jer oni verovatno ne razmišljaju o uklapanju i pronalaženju najbolje osobe za taj posao.

S obzirom na to da treće pitanje nije toliko često za onog ko vrši intervju, možda će mu biti potrebno neko vreme da razmisli kako da na njega odgovori. Ukoliko zamuca, izbegava kontakt očima i nervozno se vrpolji dok odgovara na pitanje, verovatno je nešto u ovoj kompaniji pogrešno.

2. Posmatrajte radno okruženješef i zaposleni

Kada odeš na intervju obrati pažnju kako se ljudi ponašaju. Da li su predusretljivi, naočiti i prijatni ili se ponašaju kao da kriju nešto? Ukoliko se niko ne smeje, to je definitivno alarm za uzbunu, pogotovo ako to ne čini ni poslodavac (tj. ispitivač).

Ako bi ovo trebalo da je njihovo najbolje izdanje koje žele da prikažu, zamislite kakva bi tek onda bila atmosfera kada biste se zaposlili.

Ukoliko vas povedu u obilazak radnog mesta, gledajte kakvu interakciju članovi tima imaju sa supervizorima:

  • Da li toplo pozdravljaju svog šefa?
  • Da li su opušteni?
  • Da li dobijaju informacije od njihovog šefa u vezi sa projektima?

Ovo su znaci zdravog radnog okruženja. Izostanak ovih stavki može da ukazuje na probleme.

3. Tražite signale prekomernog rada

Tokom intervjua obratite pažnju kada menadžer priča o dodatnim obavezama na poslu koje se ne spominju u opisu posla za tu poziciju. Iako ste verovatno voljni da radite dodatne sate kada je potrebno, obratite pažnju da li je sve to ugovorom regulisano.

Ukoliko to nije slučaj, ova kompanija ne upravlja svojim ljudima na pravilan način.

4. Posmatraj znakove neorganizacije

Čak i kada aplicirate za radno mesto na kojem ima puno obaveza, a malo vremena da se sve postigne, treba da očekujete ljubaznost i organizaciju sa njihove strane kada odlazite na intervju. Ako ljudi koji vas intervjuišu kasne na intervju ili izgledaju nespremno, ovo je takođe veliki razlog za paljenje crvene lampice.

Ukoliko primetite da ispitivač nije ni pregledao vaš CV pre intervjua ili da vas pita pitanja čiji su odgovori jasno navedeni u CV-u, sve je jasno.

5. Zabrinite se zbog nedoslednostiintervju za posao

Ukoliko prolazite kroz puno intervjua i dobijate konfliktne informacije o ulogama i odgovornostima pozicije, to je baš loš znak. Na primer: menadžer može da vam kaže da je to strategijska pozicija koja daje mogućnost uticaja na posao, dok drugi ispitivači govore da ćete raditi svakodnevnu podršku za druga odeljenja.

Ako poslodavac ne zna šta će vaš posao obuhvatati, ko bi onda to trebalo da zna?

6. Da li gledaju u budućnost?

Ako menadžer ne postavi pitanja o vašim ciljevima u karijeri, verovatno nema budućnosti za vas u toj kompaniji. Sigurno ne želite šefa kojem nije stalo do vašeg profesionalnog razvoja.

Da li ste vi imali loše poslodavce? Da li ste ih primetili na vreme ili kada je već bilo kasno? Podelite svoja loša iskustva sa nama u komentarima ispod.

Izvor

Igor Tomić

Igor Tomić

Igor Tomić se preko pet godina bavi Online Marketingom, pre svega optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO), Content Marketingom i pisanjem.

Takođe vodi svoj blog na adresi igortomic.net.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!