Karijera Zapošljavanje i CV

Kako doći do intervjua u Facebook-u, Google-u, Apple-u i Uberu za samo nedelju dana

muskarac i zena na poslovnom razgovoru

Džejk Njufild (Jake Newfield), Inbound marketing specijalista HubSpot-a, kompanije o čijim besplatnim inbound marketing kursevima smo pisali nedavno, je pre nekoliko meseci tražio novi posao. Njegov cilj je bio da dobije ponude od najboljih tehnoloških kompanija, i to što je pre moguće.

Džejk je shvatio da dobijanje posla u bilo kojoj velikoj kompaniji kao što su Facebook ili Google, nije stvar samo kompetentnosti i kvalifikacija za posao, već takođe i stvar sposobnosti da se uopšte dođe do intervjua.

Započeo je potragu u ponedeljak, a već do petka je imao zakazane intervjue za Facebook, Google, Apple, Uber, Twitter, DropBox, Salesforce, LinkedIn i Airbnb, plus nekoliko drugih.

Džejk je znao da mu prodajne veštine koje poseduje mogu dobro doći i izvan kancelarije…

Shvatio je da dobijanje posla u bilo kojoj velikoj kompaniji kao što su Facebook ili Google, nije stvar samo kompetentnosti i kvalifikacija za posao, već takođe i stvar sposobnosti da se uopšte dođe do intervjua.

Poznavao je dosta ljudi koju su kvalifikovaniji od njega za pozicije u tim kompanijama, ali ipak nisu mogli ni da kroče do njihovih vrata, a kamoli da dobiju priliku za intervju.

Ukoliko imaš problema da dobiješ intervju od kompanije tvojih snova, isprati ovih 5 Džejkovih saveta:

1. Napravi listu 10 kompanija u kojima bi najviše voleo da radiš.

Prvi korak bilo koje potrage za poslom je da shvatiš koji tip posla želiš da tražiš.

Prvi korak bilo koje potrage za poslom je da shvatiš koji tip posla želiš da tražiš. Odvoj neko vreme i dobro razmisli koju ulogu želiš i kako želiš da izgleda tvoj prosečan radni dan.

Kada shvatiš koju ulogu u kompaniji želiš da imaš, počni da praviš listu kompanija koje mogu da ti je ponude. Nemoj da te privuku brendirane i izvikane firme samo zato što zamišljaš da bi bilo zabavno u njima raditi. Budi kritičan i pričaj sa ljudima koji rade u tim firmama da bi shvatio da li je to ono što zaista želiš.

Kada napraviš svoju listu, koristi Excel ili Google Spreadsheets kako bi ostao organizovan.

2. Kreiraj listu od 250 kontakata.

I samo traženje kvalitetnog posla je posao koji zahteva ulaganje velike količine truda i vremena.

Sada kada imaš svoju listu 10 kompanija iz snova, pronađi 25 relevantnih kontakata u svakoj od njih. Koristi kombinaciju istraživanja sa LinkedIn-a, Facebook-a i iz svojih izvora.

Relevantan kontakt u ovom scenariju je neko ko je ili na poziciji koju ti želiš, prvi je čovek ispod onoga u poziciji koju ti želiš ili upravlja čovekom koji je na poziciji koju ti želiš.

Oni ne moraju da dele ništa zajedničko sa tobom, ali može ti pomoći ako imaju.

3. Napravi inicijalni kontakt sa svih 250 ljudi iz liste.

Sada kada si identifikovao svoje kontakte, dođi do njih. Ako imaš njihove mailove, pošalji im kratke uvodne reči o sebi, a ako su na LinkedIn-u, pošalji im zahtev za povezivanje.

Tvoj cilj u ovom koraku je da dobiješ šansu za 10-minutni uvodni poziv, tokom kojeg ćeš im reći da želiš da saznaš nešto o njihovim iskustvima i da dobiješ od njih savete i smernice.

4. Iskoristi uvodni poziv za prelazak na intervju.

Pronađi način da ih navedeš neke od 250 osoba sa liste da te pozovu na intervju. Smisli šta bi za njih bila motivacija da te na intervju i pozovu, i uskladi svoj nastup sa time.

Sada kada si pridobio nečiju pažnju i uspostavio prvi kontakt, treba da ostaviš pozitivan utisak.

Pronađi način da ih navedeš neke od 250 osoba sa liste da te pozovu na intervju. Smisli šta bi za njih bila motivacija da te na intervju i pozovu, i uskladi svoj nastup sa time.

Započni razgovor opušteno i našali se. Sa takvog razgovora pređi na učenje o njegovom ili njenom iskustvu u kompaniji i izrazi svoj interes za dobijanje posla. Naravno, pre svega ovoga je važno da uradiš domaći zadatak – da istražiš sve o toj osobi i o kompaniji.

5. Samo nastavi tim tempom.

Istrajnost je najvažniji deo dobijanja prilike za intervju.

Džejk je morao da dođe do 37 ljudi da bi dobio intervju u Google-u. Ako ti prvih 25 kontakata ne odgovori, probaj da nađeš novih 25 kontakata. Istrajnost je najvažniji deo dobijanja prilike za intervju.

Tažiti posao je posao sam za sebe. Važno je ne odustajati. Istrajnost se isplati.

Kada uspeš da dođeš do vrata kompanije i do intervjua, dalje je već sve na tebi…

Izvor: http://www.inc.com/jake-newfield/how-i-got-interviews-at-facebook-google-apple-and-uber-in-one-week.html

Igor Tomić

Igor Tomić se preko pet godina bavi Online Marketingom, pre svega optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO), Content Marketingom i pisanjem.

Takođe vodi svoj blog na adresi igortomic.net.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Izabrano

Ovo vredi znati o ishrani

Naša podrška

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!