Motivacija Trend

Uloga andragoga za uspešno učenje odraslih

Nekoliko pojmova su ključni za uspešno učenje odraslih:

Motivacija, snaženje, zadržavanje/pamćenje, transfer/prenošenje informacija.

Andragogija i ljudi koji se njome bave su uvek “na treningu” – konstantno usavršavanje, napredovanje, učenje!

Odrasli “učenici” kojim god motivom da su potaknuti prate internet, dešavanja u svim sferama društva, imaju svoj (bilo koji) stav i neće se pomiriti sa zastarelim i neefikasnim metodama učenja.

Andragog mora da planira i prilagođava nastavni proces svakom polazniku, da se trudi da obuka ide u pravcu ostvarenja očekivanih kompetencija, da korelira nastavne sadržaje iz različitih predmeta i uključi primere iz života.

Dalje, mora da motiviše i uključuje polaznike u diskusiju. Takođe, da podstiče empatiju, kreativnost, samopoverenje i samopoštovanje. Ko će nego on da napravi dobru atmosferu za rad, da spreči pojavu stresa i frustracija.

Motivacija je ključni činilac uspešnog nastavnog procesa, učiti odraslog je veoma težak rad.

Svi znamo kakva je tradiciona nastava, ali kod odraslih nastava je interaktivna i funkcioniše ovako:

polaznik je centar nastave, učenje je aktivna konstrukcija znanja, različiti stilovi učenja (u skladu sa individualnim interesovanjima), uči se uz saradnju svih polaznika, velik je broj nastavnih metoda, nastavnik je facilitator a evaluacija naučenog je formativna.

U stvari, šema rada andragoga je otprilike ovakva:  zadatak / cilj – uspeh – podsticaj/motivacija – novi cilj + i tako opet i opet!

Postoje zaista brojne strategije i postupci podsticaja odraslih u postupku učenja.

Razne su metode izlaganja, diskusija, vežbanja, opservacije, rada s knjigom, laboratorijskih metoda, didaktičkih elemenata… ali to je već druga tema.

Ko od nas može da kaže da, recimo danas, ništa nije saznao?

Zrelo doba nam je dalo slobodu da saznajemo šta i koliko želimo. To je jedna od…nekoliko dobrih stvari vezane za proces starenja!

„Davno je rečeno da onaj ko ne misli na budućnost, neće je ne imati. Ali, isto tako, ko zaboravi na prošlost, ponoviće mu se. Razume se da ne želimo da nam se desi ni prvi ni drugi slučaj. Zato je potrebno permanentno osposobljavanje naučnih radnika za uspešno kretanje napred i to na način da nam prošlost ne bude samo opterećenje već, ukoliko je moguće, nadahnuće i podstrek za nova ostvarenja“

K. Omae „Kako razmišlja strateg“.

Valentina Branković

Valentina Branković

Valentina je diplomirani bibliotekar i informatičar. Dvanaest godina radi sa knjigama i čitaocima. Zaposlena u Narodnoj biblioteci Srbije na poslovima katalogizacije serijskih publikacija u COBISS okruženju.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!