Karijera Psihologija

Ovo je većini ljudi najveća prepreka ka uspehu

Koja je najvažnija stavka koja većinu ljudi sprečava da dožive uspeh? Ne, nije inteligencija i nema nikakve veze sa napornim radom.

U pitanju je stav.

Sada ti ovo sigurno zvuči kao bespotrebna opaska tvojih roditelja kada si imao 16 godina? Prevrnuo si očima i misliš da ovo nema nikakvog smisla?

Pročitaj do kraja tekst i videćeš da nije baš tako kao što misliš. Istu ovu stvar su potvrdili razni eksperti i ljudi koji se bave istraživanjima na ovu temu.

Poslodavci traže talente? To je definitivno mit.

Marketing genije Seth Godin je rekao:

“Zapošljavanje nije potraga za talentom, nego potraga za stavom. Postoje neki poslovi gde se traže jasne veštine, kao što se traži violinista u gudačkom kvartetu. Ali činjenica je da u svakom polju ono što stvarno odvaja pobednike od gubitnika nije njihov talenat, već njihov stav”.

stepenice-uspeha

Šta MBA studenti na Harvardu uče kada je u pitanju pregovaranje oko plate? Prvo, treba da se svidiš poslodavcu. Stvari koje radiš i zbog kojih im se manje sviđaš, smanjuju verovatnoću da ćeš dobiti ono što želiš.

Naravno, nije sve u stavu. Osim toga, postoji iskustvo, edukacija i mnogi drugi faktori, ali bićeš iznenađen koliko je malo od toga zaista odlučujuće za uspeh.

Da li se toliko vrednuje naporan rad?

MBA profesor u Stanfordu, Jeffrey Pfeffer, objašnjava da istraživanja pokazuju slabu povezanost između učinka i unapređenja. Učinci nisu toliko važni za to šta se dešava mnogim ljudima u mnogim organizacijama. Kada te poslodavci vole to utiče na ocene performansi mnogo više nego što na to utiče tvoj stvaran učinak.

U jednom eksperimentu gde su se merile procene učinaka, oni koji su bili sposobni da kreiraju povoljne utiske, dobili su veće ocene nego oni ljudi koji su zaista imali bolje učinke, ali nisu ostavili naročite utiske na druge.

Ovo je takmičenje u popularnosti… i često sa dobrim razlogom.

Ako uhvatiš sebe kako govoriš: “Ali ja sam u pravu, a oni nisu!” – Čestitamo, imaš problem sa stavom. Koliko god se to tebi sviđalo ili ne, ovo jeste takmičenje u popularnosti, ali nije nužno nepravedno.

Ljudi sa više prijatelja na poslu imaju bolje učinke.

uspeh-1

Istraživači su proveli celu godinu prateći 2.600 zaposlenih u IBM-u. Posmatrali su njihove društvene veze, koristili su čak i matematičke formule za analizu veličine i obima njihovih kontakata i liste prijatelja. Došli su do sledećeg zaključka:

Što su IBM zaposleni bili više društveno povezani, imali su bolje učinke. Čak su umeli i da kvantifikuju razlike: U proseku, svaki e-mail kontakt je vredeo dodatnih 948 $ prihoda.

Što imamo bolje osećaje u vezi naših kolega, bićemo efektivniji.

Na primer, u studiji koja je obuhvatala više od 350 zaposlenih u 60 poslovnih jedinica u kompanijama koje pružaju finansijske usluge, istraživači su otkrili da najbolji predviđač timskog uspeha nije pamet ili naporan rad, nego kako se članovi tima osećaju jedni sa drugima.

Ne radi se tu o “pravdi”, nego o poverenju.

Pre nego što kažeš: “To nije fer!”, dobro razmisli o tome. U životu se ne radi samo o zaslugama, kao što smo to naučili u osnovnoj školi. U poslovnom svetu nećeš imati samo jedan ispit kao individualac koji dobija krajnju ocenu.

U edukativnom sistemu, saradnja se zove varanje. U biznisu to je glavni način završavanja poslova. Gde god da se radi o saradnji, tamo je tema poverenje.

Da li ti kompanija veruje da si na njenoj strani? Da li ti lideri veruju da si povezan sa njihovom misijom i njihovim ciljevima.

Naporan rad ne mora uvek biti nagrađen, ali istraživači pokazuju da idu napred oni koji zaista veruju u ideju kompanije. To je dokazala i nedavna poslovna studija. Zaposleni koji zaista veruju u misiju njihove organizacije će verovatnije povećati svoj status i uticaj u kompaniji, nego oni koji u nju ne veruju.

Ta studija je takođe pokazala da oni koji veruju u misiju brenda postaju uticajniji u važnim kompanijskim krugovima, dok oni koji su fokusirani na to da im što pre prođe radno vreme postaju periferni igrači, bez obzira na formalnu poziciju u kompaniji ili njihov sveukupni učinak.

uspeh

Što se više poistovećuješ sa kompanijom kroz dnevne aktivnosti i izbore, poslodavci će imati bolje mišljenje o tebi, a time će i tvoj posao biti sigurniji.

Kako to da znaš?

Oni koji su otvoreniji u poistovećivanju su oni kojima se izlazi u susret, koji imaju priznanja i dobijaju unapređenja, čak i ako nemaju najbolje veštine.

Zaposleni sa jakim veštinama koje daju vidljivo veliku vrednost njihovoj organizaciji, otpuštaju se svakog dana, zato što su doživljavani kao potencijalni rizik i zato što se smatra da im se ne može verovati. S druge strane, neki dobijaju unapređenja, čak iako nemaju najbolje veštine, jer izgleda da su poistovećeni i kompanija oseća da im se može više verovati nego drugima.

Imaj na umu lekciju Don Kihota: “Ako želiš da budeš vitez, ponašaj se kao vitez”.

Pitaš se kako ovaj koncept preneti i na kancelariju? Budi osoba koja si bio na intervjuu. Zato su te zaposlili. Bio si pozitivan, entuzijastičan, dobro pripremljen i voljan da zadovoljiš kriterijume. Šta više kompanija može da traži od zaposlenog?

Šta misliš šta je najvažnije za poslovni uspeh? Da li se slažeš sa ovim činjenicama? Podeli svoje mišljenje i svoja iskustva u komentarima ispod teksta.

Izvor.

Ivana Pendžić

Zaljubljena u pisanje i psihologiju, a profesionalno se bavi copywritingom i content marketingom. Preduzetnik, kako u snovima, tako i na javi.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!