Trend

Milenijalsi (III deo): Nova pravila igre

Nova pravila igre

Dok posmatramo milenijalce kao naročito bitnu skupinu u ovom trenutku i doživljavamo ih kao najrelevantnije markere vrednosti i budućnosti nekih trendova, to činimo s pravom u smislu da oni oslikavaju kako će izgledati budućnost.

Trenutno, oni su mnogo manja grupa nego što se čini; većina mladih u Srbiji ima identične navike kao i njihovi roditelji.

Koriste tehnologiju, ali retko idu dalje od Ju Tjuba i Fejsbuka. (Ulice su pune prodavaca kompilacija sa filmovima čija su ciljna grupa oni koji ne umeju da koriste torrente.)

Ali, kao slika budućnosti, oni se moraju uzeti u obzir.

A milenijalci ne sede pred televizorom iako konzumiraju TV sadržaje.

Nihove navike danas, postaće navike većine u budućnosti. I ta budućnost nije daleka.

Iako 80% onih koji imaju preko 30 godina TV sadržaje i dalje gleda isključivo preko TV prijemnika, nije potrebna smena generacija koja zahteva decenije da to promeni.

Dovoljno je da se desi „kritična masa“ koja će promeniti pravila igre. A najveće TV kuće uveliko se pripremaju za tu smenu.

Da televizija može i dalje biti relevanta u eri pametnih telefona najbolje svedoči veče provedeno na Twitteru.

Svaki relevantniji hešteg odnosi se na neki program koji se upravo emituje na TV kanalima.

Možda ne bi bilo dovoljno kul da pozovemo ekipu i zajedno gledamo emisiju Tanje Voktehovske, ali je zato sasvim u redu da sedimo sami pred televizorom i tvitujemo o svakoj impresiji koja nam prođe kroz glavu.

Jer, kako bismo inače našli zajedničku temu?

Ne potcenjujte snagu televizije

Prema podacima kojima se trenutno raspolaže, prihodi TV kuća će se uvećati za pet procenata samo u 2017. godini. Dakle, kralj sadržaja je samo naizgled ugrožen. I to je nešto što se ne sme zaboraviti ako se posmatra značaj marketinških kanala.

Televizija-ili-internet

Međutim, način na koji se konzumira TV program se uveliko menja. Ako neka od TV kuća koja ne prihvata izazove digitalnog doba smatra da su novi kanali emitovanja izlišni, oslanjajući se na broj svojih tradicionalnih gledalaca, u velikoj je opasnosti. Netflix možda trenutno ima manje gledalaca od NBC-ja, ali trend rasta je ogroman.

Ljudi se možda još uvek vraćaju u udobni kauč postavljen preko puta TV-a nakon što se završi strimovanje njihovog omiljenog online programa, ali tog online programa je sve više. Čak i ako gledalac tvrdi da se nikada neće odreći svog TV prijemnika, to ništa ne znači. Oni koji su postigli najviše iuspeha u biznisu nisu pitali kupce šta žele, nego su to znali bolje od njih. I čini se da je online televizija upravo odgovor na takve želje.

A kada se TV produkcija, koja i dalje raspolaže najvećim kapitalom, u potpunosti prebaci u digitalni svet pametnih uređaja i inkorporira se na društvene mreže, jedna sasvim nova stvarnost advertajzinga, životnih navika, ali i optimizovanja sadržaja za pretraživače biće pred nama.

Dušan Stojanović

Dušan Stojanović

Dušan Stojanović je diplomirani filolog opšte književnosti i content writer sa višegodišnjim iskustvom. Profesionalizam, kreativnost i odgovornost su osobine koje je imao zadovoljstvo da razvije kroz saradnju sa nekim od najznačajnijih imena domaćeg web prostora. Autor je bloga Kultivišise.rs

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!