Trend Usavršavanje

Istok Pavlović o samoobrazovanju preko interneta

Najpre, preporučujem da pogledate video klip sa sjajnim predavanjem Istoka Pavlovića na temu Samoobrazovanja.  Hvala Milanu Todoroviću, što mi je predložio da ga pogledam.

Volela bih da prokomentarišem ovu temu iz nekoliko uglova, a najpre iz ličnogpraktičnog i poslovnog.

Što se tiče samomotivacije, bez iste, čovek će ostati tu gde je, neće ići napred. Zanimljiva mi je Istokova opaska da je uvek potrebno da imamo problem da bismo napredovali.

Ispričala bih nešto iz svog ugla. Kada sam sa pokrenula priču o prevodilačkoj agenciji, bilo nam je potrebno oko godinu dana da nam se javi prvi klijent. Onda su počeli da se javljaju sve češće i češće.

Ali, ono što se dešavalo je da ja nisam umela da napravim adekvatnu ponudu i gubila klijente koji bi pokucali na naša vrata. Onda sam shvatila da moram da učim. Imala sam problem pred sobom, kako kaže Istok. Možemo ga nazvati i izazovom. Kako spadam u osobe koje najbolje uče iz knjiga, kupila sam  knjige o prodaji, komunikaciji, marketingu, menadžmentu,  svemu što mi je ličilo da može da reši moj problem. Lutala sam, ali i mnogo učila, kockice su se sklapale.

Sada uglavnom svaka moja ponuda bude prihvaćena, stari klijenti nam se vraćaju, a novi dolaze. Kao menadžer projekata, imam zadatak da ugovorim posao, naplatim isti, organizujem što kvalitetniji prevod u najkraćem roku i da uradim kontrolu kvaliteta. Da li sam završila školu za menadžera projekata? Ne. Ja sam diplomirala anglistiku.

Kada radite na sebi, u smislu samoobrazovanja, pred vama se otvaraju nove prilike. Vi privlačite ljude i lako sklapate prijateljstva, poslove, jednostavno ste na istoj frekvenciji sa osobama koje to isto rade. Neko to zove harizmom. Ja to zovem radom na sebi. Osoba koja radi na sebi isijava i šarmira. Lako dolazi do posla, jer svi žele da rade sa njom.

Nadovezala bih se na temu srednjoškolaca, o kojoj Istok govori u predavanju. Kako određeno radno vreme provodim u srednjoj školi kao profesor engleskog jezika, pred sobom imam na desetine izazova, da ne kažem problema. Učenici koji dolaze bez knjige, sveske, ali uvek sa mobilnim telefonom. Konektovani 24/7. Na času obavezno. U svom kabinetu imam kompjuter, projektor, internet. Za svaku lekciju imam prezentaciju. Ne vredi. Ne zanima ih. Oni čekaju onaj jedan lajk. Spadam u profesore koji pišu jedinice samo ako se loše uradi kontrolni ili pismeni. Nikada za disciplinu ili zato što nemaju knjige ili što mogu da ih pitam i pišem slabu zato što ne znaju ili su me iznervirali. Jednostavno, ne dajem jedinice.

Ono što sam počela da radim na svakom času, jer vidim da pomaže, jeste da pričam motivacione priče. Kažem da mogu da im predajem, ali da ne mogu da ih naučim. Ali da bez znanja sutra ne vrede ništa na tržištu rada. Da će im engleski biti potreban u svakom segmentu života. Onda se uključe. Ne smeta im čak ni tradicionalan pristup. Izvučemo knjige iz ormara i čitamo. Poenta ove digresije je da učenicima treba pričati o tome kako je znanje mnogo važno. Da nije tačno da ne treba da učimo. Da je znanje moć.

Potpuno je tačno ono što Istok kaže, „ako varate, varate sebe“. Ne na testu, nego u životu. Samo ono znanje ili veštinu koju istinski naučimo je ono što nas vodi dalje, što unapređuje naš život.

Odličan primer je student iz udaljenog sela u Srbiji koji uči online, jer ne može da priušti studiranje u velikom gradu. Odličan primer je to da može da nauči više i bolje od studenta u velikom gradu, samo ako je dovoljno motivisan. Nikada nam nije znanje bilo toliko dostupno kao danas, samo na klik od našeg uma. Setila sam se jedne devojčice u centralnoj Australiji (pustinje i polu-pustinje), kojoj je prvi vrtić udaljen na stotine kilometara. Ona ide u vrtić online.

Današnjim tinejdžerima škola više dođe kao mesto okupljanja i druženja. Mi živimo informacionu revoluciju koja menja naš način života, načine komunikacije, mišljenja i rada. Škola je ostala tu gde jeste. Zato su profesori jedini medijatori koji treba da spoje milenijalse i stari sistem obrazovanja. Ako sami nisu samoobrazovani, neće se snaći u toj ulozi.

Ana Todorović Radetić

Ana Todorović Radetić

Ana Todorović Radetić, vlasnica prevodilačke agencije Libra. Urednik prevodilačkog bloga Prevodioci.co.rs, diplomirani je filolog za engleski jezik i književnost. Poseduje višegodišnje iskustvo u radu na projektima prevođenja, edukaciji svih vrsta polaznika pri učenju engleskog jezika, kao i pedagoškom radu sa srednjoškolskom populacijom. Autor je mnogih mapa uma i brojnih tekstova iz domena jezika, obrazovanja, pozorišta i kulture uopšte. U korak sa trendovima i tendencijama, svoja stručna znanja osvežava, proširuje i usavršava pohađajući brojne seminare iz struke i srodnih oblasti. Živi i radi u Beogradu.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Najava

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!