Lični razvoj Trend

Brajan Trejsi i Maršal Goldsmit zajedno u Beogradu

Brajan-Trejsi-Sava
Brajan Trejsi, 21. april, Sava centar, Beograd

Oni koji razviju sposobnost kontinuiranog učenja koje mogu da primene na svoj posao i svoj život biće oni koji će oblikovati naše društvo u budućnosti.” Brajan Trejsi

Brajan Trejsi dolazi ponovo u Beograd, ovoga puta zajedno sa Maršalom Goldsmitom, najvećim učiteljem liderstva na svetu. Dvodnevni seminar „Dva najbolja poslovna dana u 2017.“ rezervisan je za 29. i 30. Maj 2017. godine.
Imala sam tu sreću i zadovoljstvo da prisustvujem seminaru koji je održao Brajan Trejsi  u aprilu 2016. u Sava Centru u organizaciji kompanija „BBEE Trening i Edukacija“ i „Finesa“.

Iako prilično dugo učim iz njegovih knjiga, ovaj  seminar je bio potpuno otkrovenje, bar meni, u poslovnom smislu. Potpuno savladavanje biznisa – kako ponuditi odličan proizvod, povećati prodaju i poboljšati profitabilnost – informativno, sveobuhvatno i nadasve korisno predavanje koje još uvek ima odjeka u mojim mislima.

Zato je toliko vremena i prošlo, a da ništa nisam pisala o tome. Jednostavno, toliko toga ima da se kaže, da nisam znala odakle da krenem.

O Brajanu Trejsiju

Pre nego što počnem konkretno o seminaru, da se podsetimo par činjenica o ovom vrhunskom govorniku i treneru na svetskom nivou. Brajan Trejsi  (1944- ) istražuje, proučava i predaje već više od trideset godina u oblasti ekonomije, poslovanja, istorije, psihologije i  filozofije. Napisao je oko 70 knjiga koje su prevedene na preko 40 jezika.

Govorio je pred više od pet miliona ljudi širom sveta, radio u više od sto država na šest kontinenata. Govori četiri jezika i neprestano uči. Privatno je srećno oženjen čovek,  ima četvoro dece i petoro unučadi.

Njegovi seminari transformišu ne samo kompanije, već i pojedinca, budući da se bave ne samo poslovnim, već i ličnim razvojem. Prava kombinacija biznis tema, psihologije, kreativnosti, postavljanja ciljeva, samo-analize, razmišljanja i odlučivanja

#Prvi razlog zašto volim Brajana Trejsija

Ako Brajan Trejsi govori, recimo, o roditeljtsvu, budite sigurni da je proučio sve što postoji na tu temu i da vam izlaže stvari suštinski, odvajajući  bitno od nebitnog, sistematski i postepeno. Na kraju će svakako sumirati to što je rekao, a sve njegove teze će biti potkrepljene primerima iz prakse i života.

Ana Todorović Brajan Trejsi

To je stil koji mi odgovara i drži pažnju – piše sveobuhvatno, a drži se suštine. Govori i piše o dubokim temama jednostavnim stilom. Provereno iz iskustva, a potkrepljeno literaturom i istraživanjima, gotovo encikopedijski. Konkretno, korisno i zanimljivo.

#Drugi  razlog zašto volim Brajana Trejsija

Brajan Trejsi nas tera da brzo i na licu mesta smislimo sve što nam je potrebno u određenom segmentu poslovanja. Postavlja direktna pitanja, pita nas koji je prvi korak koji ćemo da preduzmemo povodom nečega i postavlja nam rokove. Nemamo kud, već da odmah smislimo šta nam je činiti. Nije nimalo lako odgovoriti na toliko ozbiljnih pitanja u trenutku i odrediti prve korake. Zato posle seminara ili čitanja knjige vi u startu imate nekoliko definisanih ciljeva i znate kuda ste pošli.

#Treći razlog zašto volim Brajana Trejsija

Zato što je staložen, prijatan, fin, kulturan, nenametljiv. U osmoj deceniji života sa toliko energije podučava da je to prosto fascinantno. Na seminaru je predavao od ranog jutra do kasnog poslepodneva sa takvom predanošću, da smo svi na kraju već pomalo posustali i umorili se, a Brajan je ostao podjednako svež i fokusiran kao na početku.

Šta sam naučila od Brajana Trejsija na seminaru?

O veštinama (ili oslobađanju naših potencijala)

Da bismo ostvarili poslovne ciljeve koje imamo u životu, potrebno je da ovladamo veštinama koje možda trenutno ne posedujemo ili  da „podignemo“  talente i sposobnosti koje već imamo na viši nivo, a onda da pređemo na razvijanje nove veštine.

#Pravilo broj jedan – Razvijati samo jednu vešinu u određenom vremenskom periodu.

Dnevno dva sata rada na razvoju neke veštine, ili nedeljno deset sati  daće ozbiljne rezultate.  Kako razvoj jedne veštine utiče pozitivno i na druge veštine koje već posedujemo, tako se i veštine međusobno nadograđuju i multipliciraju.

Kada ljudi počnu da nam govore kako smo jako dobri ili izuzetni u nečemu, vreme je da pređemo na savladavanje druge veštine.

#Pravilo broj dva – Sve veštine se mogu naučiti! Kako kratka, a kako moćna izjava! A evo još jedne Brajanove – Samo jedna veština nas deli od većeg prihoda!

Pitanje koje nam je Trejsi postavio bilo je – Koju veštinu koju izuzetno vrednujete biste razvili kod sebe zato što bi imala veliki učinak na vaš posao?

#Pravilo broj 3 – Ako ne nastavite da učite, vaši prihodi će stagnirati. Samo 20% ljudi na vrhu neprestano uči.

O upravljanju vremenom i preuzimanju inicijative

Upravljanje vremenom je isto što i upravljanje životom.

Mnogo vremena potrošimo čavrljajući, pišući i čitajući poruke, razgovarajući telefonom… Stalno nam nešto odvlači pažnju dok radimo. Fokusiranost na zadatak bez podeljene pažnje je od ključnog značaja za efikasno obavljanje posla.

Četiri načina uz pomoć kojih možemo da promenimo svoj život došla su u obliku pitanja:

– Koje stvari ćete raditi više?

-Koje stvari ćete raditi manje?

– Šta ćete novo početi da radite?

-Šta ćete sasvim prestati da radite?

Trejsi savetuje da napravimo prvi korak. Taj prvi korak čini da se dogode tri stvari:

-Dobićemo povratnu informaciju

-Dobićemo nove ideje

-Dobićemo samopouzdanje

Svaki sledeći korak će ponovo učiniti da se dogode tri  nove stvari koje sa prethodnim korakom nismo mogli da predvidimo niti sagledamo.

O vođstvu i upravljanju ljudima

Uz jasno i precizno definisane ciljeve, uz stalno traženje bržih, boljih, jeftinijih i lakših načina da se dođe do stalnih, ali i novih klijenata; uz postavljanja prioriteta i držanje čvrstog fokusa, superiorni rezultati su neizbežni.

Stalne inovacije i zadržavanje kvalitetnih ljudi u svom timu su odlike dobrih vođa.

Trejsijev saveti:

Ako možete da se fokusirate, možete da postignete bilo šta.

Postavljajte pitanja, to je dokaz vaše inteligencije. Manje pričajte, više postavljajte pitanja i slušajte.

Brzo završavajte posao.

Zapošljavajte sporo,  otpuštajte brzo.

Pre nego zaposlite osobu, održite sa njom minimum tri intervjua na tri različita mesta.

Pravo vreme da otpustite osobu je prvi put kada na to pomislite.

Nikad ne zapošljavajte osobu kao rešenje nekog problema.

Zadržati dobru  osobu je jeftinije nego je izgubiti.

Delegirajte svoj posao drugoj osobi ukoliko može da je obavi 70% dobro kao i vi.

 

O prodaji

„Vaš primarni posao je da stvorite i zadržite klijenta“, kaže Trejsi.  Takođe, kako se klijenti osećaju kada završimo neki posao odlučuje da li će se vratiti kod nas.

Koja su to četiri nivoa koja govore o našem uspešnom odnosu sa kupcima?

#Nivo 1 – Ispunili smo očekivanja klijenta

#Nivo 2 – Premašili smo očekivanja klijenta

#Nivo 3 – Usrećili smo klijenta

#Nivo 4 – Zadivili smo našeg klijenta

Glavna lekcija koju u ovom segmentu treba da naučimo je ta da su klijenti 100% emotivna bića i da prema tome i postupamo. Kontakt sa klijentima treba da bude topao i korektan, a naša obaveza je da podignemo kvalitet proizvoda ili usluge koju nudimo na viši nivo, kao i da pitamo svoje klijente na koji način možemo da postanemo bolji.

Jer, poenta svega je, kako kaže Trejsi, da ne budemo prosečni, već izvanredni u onome čime se bavimo.

Koliko smo dobri u onome što nudimo drugima je, zapravo, odgovor koji klijent daje kada ga pitamo – Da li biste nas preporučili drugima?

A pitanje koje treba da postavimo sebi glasi: Kako ću učiniti svoj proizvod ili uslugu toliko primamljivom kako bi postala jedini izbor u mislima mog klijenta?

Umesto zaključka

Jednom rečju, mnogo smo naučili od Brajana. Puno toga je ostaloneispričano do kraja u ovom tekstu. Ali,  imamo dobru vest za sve one koji su propustili njegov seminar ove godine.

Brajan Trejsi dolazi ponovo u Beograd, ovoga puta zajedno sa Maršalom Goldsmitom, najvećim učiteljem liderstva na svetu. U organizaciji  BBEE.co.rs dvodnevni seminar „Dva najbolja poslovna dana u 2017.“ rezervisan je za 29. i 30. Maj 2017. godine.

Za one koji neprestano uče u oblasti poslovanja, ali i liderstva,  ovo je jedinstven događaj koji se ne sme propustiti.

I još jedan citat za kraj,

Ako stalno ne učite i ne unapređujete sebe, budite sigurni da neko tamo negde to radi. Kada budete sreli tu osobu, izgubićete.“ Brajan Trejsi

Preporuka
  • Preporuka:
Sending
User Review
5 (6 votes)

Ana Todorović Radetić

Ana Todorović Radetić, vlasnica prevodilačke agencije Libra. Urednik prevodilačkog bloga Prevodioci.co.rs, diplomirani je filolog za engleski jezik i književnost. Poseduje višegodišnje iskustvo u radu na projektima prevođenja, edukaciji svih vrsta polaznika pri učenju engleskog jezika, kao i pedagoškom radu sa srednjoškolskom populacijom. Autor je mnogih mapa uma i brojnih tekstova iz domena jezika, obrazovanja, pozorišta i kulture uopšte. U korak sa trendovima i tendencijama, svoja stručna znanja osvežava, proširuje i usavršava pohađajući brojne seminare iz struke i srodnih oblasti. Živi i radi u Beogradu.

Vaš komentar

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Ovo vredi znati o ishrani

Naša podrška

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!