Trend

15 zanimljivih statističkih podataka o kupovini preko interneta

Kupovina preko interneta je postala multimilijarderski izvor prihoda, a da ne spominjemo da je kompletno promenila put kupovine i svest potrošača.

Koji prodavac ne bi želeo deo tog rastućeg kolača?

Ovde digitalni marketing dolazi do izražaja. Zato svaka uspešna online marketing strategija počinje sa razumevanjem različitih potrošačkih obrazaca i preferencija tokom internet kupovine.

Činjenice o online kupovini

Evo kakve su navike jednog modernog kupca i koja su predviđanja ovog rastućeg trenda:

 

1. Predviđa se da će online maloprodaja rasti do 370 milijardi $ u 2017. godini. U 2012. prihod od prodaje putem interneta je iznosio 231 milijardi $.

2. Potrošači koji imaju od 25 do 34 godina najviše upotrebljavaju smart telefone. Dok se fizički nalaze u prodavnicama oni upoređuju cene, čitaju ocene, kupuju proizvode i angažuju se sa brendovima na društvenim mrežama.

3. 72% pripadnika mlađe generacije koji su se rodili oko 2000-te prvo će istražiti opcije, pa i kupiti proizvod, pre nego što dođu u prodavnicu ili tržni centar.

Online kupovina

4. Blizu 50% iste te generacije kaže da redovno pretražuju stvari koje ne planiraju da kupe. Samo 36% njih će kupiti stvari koje smatraju neophodnim, od kojih će 1/3 biti spremna da plati punu cenu.

5. Prihod od online maloprodaje ima stopu rasta 11% iz godine u godinu. U prvom kvartalu 2014. godine se beleži rast online narudžbi do 13%, upoređujući sa istim kvartalom prethodne godine.

6. U prvom kvartalu 2014. godine, prihod od maloprodaje obavljene putem mobilnih uređaja je išao i do 35% prošlogodišnjeg prihoda u prvom kvartalu. Putem mobilnog saobraćaja se obavilo 13,7% svih narudžbi preko interneta u prvom kvartalu 2013. godine, upoređujući sa 18,5% tokom prvog kvartala 2014.

Ludilo online prodaje

7. Potrošači iznad 50 godina predstavljaju najveću izbornu jedinicu web-a, koja obuhvata 1/3 ukupnih 195,3 miliona korisnika interneta u USA.

8. 2/3 Amerikanaca preko 50 godina kupuje online.

9. Više od 3/4 od 57,499 odraslih ispitanika u USA naručuju proizvode ili uslugu online. Odrasli od 25 do 34 godine (Generacija Y) će najverovatnije isto to da urade, a oni od 33 do 46 godina (Generacija X) najviše troše.

10. Sa prosekom od potrošenih 561 $, generacija X troši online oko 15% više nego generacija Y (489$), i oko 25% više od prosečnog odraslog online korisnika (449 $).

Online shopping

11. Sve u svemu, zadovoljstvo sa online kupovinom je visoko – čak 83%. Pada ispod 50% kada kupci nisu pitani o fleksibilnosti da odaberu datum isporuke, kada nemaju mogućnost da biraju vreme u danu za isporuku ili plaćanje i fleksibilnost da preusmere pakete,

12. Zaista, današnji online kupci traže različite opcije fleksibilnosti od prodavca. 62% njih želi da kupi stvari online i da ih promeni u prodavnici, dok 44% njih želi da ima mogućnost da kupi online i da pokupi njihov predmet u prodavnici.

13. Online kupovina dostiže prodaju i do 2,29 milijardi $ prilikom Cyber ponedeljka.

Cyber ponedeljak

14. Digitalna interakcija utiče na 36 centi svakog potrošenog dolara u maloprodajnoj radnji ili ukupno približno 1,1 triliona $.

15. 84% posetilaca u nekoj prodavnici koristi mobilne uređaje pre ili tokom kupovine. 22% potrošača troši više zbog korišćenja interneta, a čak preko pola ovih kupaca je prijavilo da su potrošili barem 25 % više nego što su naumili. 75% učesnika je odgovorilo da je informacija o proizvodu pronađena na društvenim kanalima uticala na njihovo ponašanje tokom kupovine i povećala lojalnost ka brendu.

Kakve su tvoje navike prilikom kupovine? Da li su se promenile u poslednjih nekoliko meseci ili godina zbog društvenih mreža i uopšte korišćenja interneta?

 

Izvor: http://www.cmo.com/articles/2014/5/6/Mind_Blowing_Stats_Online_Shopping.html

Ivana Pendžić

Zaljubljena u pisanje i psihologiju, a profesionalno se bavi copywritingom i content marketingom. Preduzetnik, kako u snovima, tako i na javi.

komentara

Klikni ovde da bi postavio komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporuka

Nastavimo zajedno samoobrazovanje!

Unesite email adresu za korisne porcije aktuelnog znanja!

Aktivni smo i na Fejsbuku!